Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag köpte en Korg x50. När jag först provade den med bara hörlurar gick det bra (det kom ljud). Sedan kopplade jag den till datorn & cubase och där fick jag ockå ljud.

Men nu när jag ska spela utanför datorn igen kommer det inget ljud !!! (det kommer fortfarande ljud om jag kopplar den till datorn igen men inte utanför)

Värt att tillägga är att ljudet slutade fungera första gången jag kopplade synten till mina monitorer. Men som sagt funkar det om jag har synten kopplat till datorn.

Har ni någon aning vad det kan vara? (jag har tittat på inställningar i manualen men inte hittat något)

/Olsson

Annons
Postat

Stort tack , har inte alls sett eller hört om det.. men har förmodligen råkat vatt på den ändå..det var därför det först inte fungerade med datan och sedan inte fungera utan den..

Tack godhead

Postat

Nu har det kommit upp ett nytt litet problem.

När jag spelat in med synten (via X50 editorn i datan som vst) så kommer ljudet tillbaka till syntens output och inte till mastern i cubase och ljudkortets i datans..

Hur fixar ja det ? (det är inte Midi local ctrl för det har jag testat 😊 )

drloop (oregistrerad)
Postat
Nu har det kommit upp ett nytt litet problem.

När jag spelat in med synten (via X50 editorn i datan som vst) så kommer ljudet tillbaka till syntens output och inte till mastern i cubase och ljudkortets i datans..

Hur fixar ja det ? (det är inte Midi local ctrl för det har jag testat 😊 )

Du måste spela in synten som vanlig audio. Editorn är just en editor och inget VSTi.

Postat

aha ! ,, tack.. hade också tänkt tanken men var inte säker och då var det lika bra att checka med er också

• 2 månader senare...
Postat (redigerat)

Hej !

Jag har ytterligare 1 problem ,,,

När jag spelar in midi (via USB) så får jag in informationen till datan. Sedan ska midi-informationen tillbaks till synten igen och in i audio (jag har lajnat).

Men där går något fel för när jag spelar upp midi filen så kommer där inget ljud till audio spåret. (har testat med Local Control on/off och jag har X50 Plug In Editor som output i midispåret)

Vad är det som är fel???

snälla hjälp likadant som ni gjort de andra gångerna 😉 .

Redigerat av Olsson
Postat

Har du valt rätt utgång på midispåret? 😉

USB-interfacet borde vara valt på midi out.

Postat (redigerat)

Som input kan jag välja X50 KEYBOARD men den kan jag INTE välja som output.

Som output finns en som heter X50 SOUND men det funkar inte heller.

Vad ska jag göra/ändra? 🙂

Redigerat av Olsson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.