Jump to content
Annons

Hur många timmar?


Ludde94 (oregistrerad)

Recommended Posts

Ludde94 (oregistrerad)

Tja.......hur många timmar per dag spelar ni erat instrument??

jag brukar spela 2-3 timmar är det för lite lr normalt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

2-3 timmar är vad jag skulle vilja träna men det blir inte av, 15min till 1 timme brukar det bli om jag inte ska sätta en låt i studion, då finns inga begränsningar :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Tja.......hur många timmar per dag spelar ni erat instrument??

jag brukar spela 2-3 timmar är det för lite lr normalt

Det är väl skillnad på att spela och på att öva? Att spela är att göra saker man kan, att öva är att lära sig saker man inte kan. Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Allvarligt talat ...

Att tänka i termer av "normalitet" är ett utmärkt sätt att begränsa sig själv och göra sig ängsligare än man har anledning att vara. Det är bara du själv som vet vad som är normalt för dig. Dessutom ändras det med tiden.

Så länge du mår bra av det så finns det ingen anledning att tveka.

Go for it, whatever it is! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag övar/tränar aldrig. Skulle aldrig falla mig in att tänka i banor av "idag ska jag lära mig att spela mixolydiska skalor jättesnabbt". Däremot spelar jag in, skriver låtar och repar. För att inte tala om när jag driver min sambo till vanvett genom att plinka förstrött på gitarren samtidigt som vi tittar på film.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag borde öva men gör det inte. Har som mål att jag åtminstone skall plocka upp gitarren en gång om dagen men inte ens det blir alltid av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje kväll innan jag sätter mig vid datorn så tvingar jag mig själv att spela minst 5 minuter på mitt piano. Blir ju ingen koncertpianist på detta precis men jag håller mina 20 första sek av Chopins Fantasie Impromptu vid liv iaf... 🙂

EDIT: felstavat

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

Gör bara vad du känner för att göra "in the moment" 😉 Träna så länge du känner för det. Det finns inget normalt eller onormalt, det är olika för alla!!

Redigerat av Dream
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar per dag.

2 timmar med gitarren, 1 timme för bas och sen 1 timme med övriga instrument.

Sen försöker jag att spela lite längre på helgerna.

Om jag är i studion och spelar in så blir det ju vanliga 8 timmars pass per dag och jobbar man mot deadline så kan det bli mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...