Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Efter att ha smygit runt på forumet ett tag tar jag här första steget till ett mer aktivt medverkande.

Jag har av mina snälla föräldrar fått logic studio 8 i julklapp. Det ska jag köra på min macbook 2.0 gHz och 1 gb minne. Jag ha dock planer på att uppgradera minnet.

Räcker det med 2GB minne eller bör man ha 3? För det går väl i MacBooken?

Visst kan man ha alla mjuka instrument på en extern hårddisk? Och isf antar jag att man måste ha den inkopplad så fort man vill använda dom, även om man bara ska mixa. Alltså, om jag har spelat in ett par synthar, kan jag sen sitta med datorn och mixa utan att hårddisken är inkopplad?

Jag funderar på att köpa M-audio Ozonic och använda som ljudkort/midimodul. Är det nån som har erfarenhet av den/erfarenhet av uppsättningen Ozonic -> MacBook -> Logic? Eller har andra tips på liknande ljudkort?

Tacksam för svar!

Annons
Postat (redigerat)

Har hört två eländeshistorier om Ozonic men de kan ju vara otur.

Jag skulle ändå dela upp ljudkort och midiklaviatur, t ex en Oxygen 8 v2 och en Firebox/Konnekt8/Saffire LE eller en PCR-300 och en FireFly302 då jag tycker man får mer för pengarna. Enda fördelen jag ser med Ozonic är att den har allt i ett (om man nu har behov av det).

Redigerat av Gilbert

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.