Curry_Man Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Hej på er Kan man ha effekt i cubase så man hör det live samtidigt som när man spelar in sång i Cubase? Tack på förhand
mrbjoorn Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Japp, det går utmärkt. Bara att markera den lilla högtalaren på spåret. Se till att ha ett bra ljudkort, annars kan det bli väldigt hör latency, vilket innebär att personen som sjunger kommer höra sin röst ett antal millisekunder senare än vad de sjunger.
Curry_Man Postat 3 januari 2008 Trådstartare Postat 3 januari 2008 Nåt fel är det hos mig, får det inte att funka. Har den lilla högtalaren på och hör mig själv när jag sjunger ifrån högtalarna med inte med effekterna, kör dem som insert just nu och har även testat som send :-( Kör med ljudkortet audiophile 2496. Några tips på var felet kan vara?
Claes Holmerup Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Du har kanske ställt in Direct Monitoring? Då blir det minimal latency, men utan effekter eftersom ljudet till lyssningen plockas direkt från ingången.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.