romanenko (oregistrerad) Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Logic 6.3 OS X. Hej Om jag linear en gitarr till en mixer och spelar ut i mina nya Alesismonitorer så låter det kristallklart. Om jag däremot linear ut från mixern in till det interna ljudkortet och spelar in så låter det bra i högtalarna men när jag spelar upp det igen så låter det inte alls lika bra i högtalarna. Det låter mycket burkigare. Jag har alltid trott att det berott på ljudkortet så igår köpte jag ett firewirekort och får lika dåligt ljud. Tänkte då att det kanske var mixern så jag lineade gitarren direkt till firewirekortet och spelade in i Logic och det blev fortfarande lika dåligt ljud. Huh? Vad kan det bero på? Det sista jag har kvar att testa är antagligen telesladdarna som går mellan PODen och mixern eller RCA-kablarna som går mellan mixern och ljudkortet. Vet inte var jag har fått RCA-kablarna ifrån men om jag inte hittat dom så är det som säkerligen från Claes Ohlsson. Inte toppenkvalitet alltså men kan sladdar verkligen försämra ljudet så mycket? Funderar på om jag har någon konstig inställning i Logic som gör att det blir så här? Några tips?
laslo Postat 3 oktober 2004 Postat 3 oktober 2004 Har inget tips. Förutom att du nog får fler svar här.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.