Soxic Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Hej, Kanske finns en drös med trådar som denna och jag ber i sådana fall om ursäkt om det blir tjatigt (admin får i sådana fall låsa tråden). Jag är eventuellt ute efter ett nytt ljudkort, men har tyvärr inte så stor koll. Jag vill gärna slippa mitt mixerbord också om möjligt. Vad skulle ni rekommendera för någon som kan lägga ut max 2000-2500:-? Jag är givetvis som alla andra ute efter låg latency samt möjligt att koppla in akustisk/el-gitarr med minimalt brus. Tack på förhand
dr.kaufman (oregistrerad) Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 (redigerat) Hej, Kanske finns en drös med trådar som denna och jag ber i sådana fall om ursäkt om det blir tjatigt (admin får i sådana fall låsa tråden). Jag är eventuellt ute efter ett nytt ljudkort, men har tyvärr inte så stor koll. Jag vill gärna slippa mitt mixerbord också om möjligt. Vad skulle ni rekommendera för någon som kan lägga ut max 2000-2500:-? Jag är givetvis som alla andra ute efter låg latency samt möjligt att koppla in akustisk/el-gitarr med minimalt brus. Tack på förhand Hur många ingångar vill du ha osv? mixerbord kan du ju slippa i vilket fall som hellst med lösa preamps, men du bör nog leta efter ett med ibyggda sådana låter det som på dig. M-box mini kanske kan vara ett allternativ för dig om det räcker med 2 ingångar (bara en preamp dock). Då får du med Pro Tools Le också, om du nu inte redan äger något inspelningsprogram. Har dock inte testat just detta men ett antal av digidesign lite större modeller och alla dom har funkat bra. Finns säkert nån annan som kan komma med fler tips. Men kolla i ljudkortsavdelningen här på forumet så kommer du säkert hitta mängder med tips. Lycka till med inköpet dr.kaufman Redigerat 27 december 2007 av dr.kaufman
linusiuppsala Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Hej, Kanske finns en drös med trådar som denna och jag ber i sådana fall om ursäkt om det blir tjatigt (admin får i sådana fall låsa tråden). Jag är eventuellt ute efter ett nytt ljudkort, men har tyvärr inte så stor koll. Jag vill gärna slippa mitt mixerbord också om möjligt. Vad skulle ni rekommendera för någon som kan lägga ut max 2000-2500:-? Jag är givetvis som alla andra ute efter låg latency samt möjligt att koppla in akustisk/el-gitarr med minimalt brus. Tack på förhand Hej!! Ett bra kort är CME Matrix.. Som kostart 1795:-, ett otroligt prisvärt kort. Men det som jag skulle rekomendera mest är TERRATECH PHASE 22. Jättelåg latency. Hoppas det ska hjälpa dig. Ha det bra 😉
Gilbert Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Skulle kolla på FireFly302 (995:-) istället för Matrix.
Gilbert Postat 28 december 2007 Postat 28 december 2007 https://www.studio.se/index.php?showtopic=45185
Soxic Postat 28 december 2007 Trådstartare Postat 28 december 2007 Tack för alla svar! Ska absolut kolla upp alla förslag! 😆
Magpie Postat 28 december 2007 Postat 28 december 2007 Emu 0404 USB2.0 är ett väldigt prisvärt och populärt externt interface med bra prestanda. Ett genomgående test av det samt jämförelser med andra kort hittar du här: http://www.digit-life.com/articles2/proaud...u-0404-usb.html Här kan du köpa det billigt: http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP....umpTo=OfferList
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.