linusiuppsala Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Hej! đ Ăr de nĂ„n som vet nĂ„gra bra Mjukvarysyntar? Gratis eller inte spelar ingen roll.
Thulesius Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Det finns en uppsjö av synthar. Specifiera vad för slags synth du Àr ute efter. Vilket slags sound
GĂ€st Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Hej! đ Ăr de nĂ„n som vet nĂ„gra bra Mjukvarysyntar? Gratis eller inte spelar ingen roll. Kör sjĂ€lv med Hypersonic 2 och KORG legacy collection som jag bĂ„da tycker Ă€r bra, hypersonic frĂ€mst för "riktiga" instrument och korgen för "synthljud". Jag Ă€r dock inte den typ som pillar sĂ„ mycket pĂ„ presetsen sĂ„ anvĂ€ndarvĂ€nlighet dĂ€rvidlag kan jag inte uttala mig om. BĂ„da dessa kostar ju pengar... Olalj
drloop (oregistrerad) Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Reason... Jag har nÄgra tips pÄ gratis syntar hÀr: http://bericadori.com/blog/?cat=3
dominion Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Jag Àr en freeware-freak sÄ hÀr Àr mina tips: U-HE ZebraCM - computer music versionen av Zebra (följer med tidningen computer music) - allroundsynth Dominator - (följer med tidningen computer music) - allroundsynth Majkens Chimera - gratis - atmosfÀrsljud NEOkILLER X2 - gratis - leadljud Minimogue luxus - gratis - Minimoog-klon BK Synthlab Intro wavetable - gratis - allroundsynth Swamp - gratis - atmosfÀr och ambient Crystal - gratis - allt frÄn atmosfÀr till leadljud (oumbÀrlig)
Seek Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Native Instruments syntar Àr grymma. Iprincip allt jag andvÀnder
Claes Holmerup Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Mjukvarusyntar? Det beror pĂ„ vad som menas, men hĂ€r Ă€r de VSTi jag anvĂ€nder mest: Hypersonic 2 Sampletank 2XL Scarbee Imperial Drums EWQLSO Gold Pro Scarbee KGB Scarbee J-slap'n Fingered GrooveAgent 2 Virtual Guitarist 2 HALion3 Kick Ass Brass Kontakt2 Mer sĂ€llan: NI Xpress keyboards SwarPlug EastWest Bösendorfer 290 EWQLSO Silver Garritan Personal Orchestra EastWest Symphonic Choirs I princip aldrig: EastWest Hardcore Bass XL Drumcore BFD Vapor Plex D'cota Tassman 3 DFH2 - och jodĂ„, alla Ă€r sjĂ€lvklart Ă€rliga licenser, om nĂ„gon undrar... đł Har ocksĂ„ tĂ€nkt inhandla Sylenth1, eftersom det verkar vara en riktigt bra synt för vissa prylar.
Assar Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Kick Ass BrassJag letar bra blĂ„splugg för rock, pop, funk, storband mm.Ăr den bra till sĂ„nt?
Claes Holmerup Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Kick Ass BrassJag letar bra blĂ„splugg för rock, pop, funk, storband mm.Ăr den bra till sĂ„nt? Den Ă€r lysande till sĂ„dant! đł Lyssna gĂ€rna pĂ„ lite demos hĂ€r: http://www.samples4.com/catalog/product_in...products_id=680
Assar Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Kick Ass BrassJag letar bra blĂ„splugg för rock, pop, funk, storband mm.Ăr den bra till sĂ„nt? Den Ă€r lysande till sĂ„dant! đł Lyssna gĂ€rna pĂ„ lite demos hĂ€r: http://www.samples4.com/catalog/product_in...products_id=680 BĂ€ttre Ă€n Chris Hein's (som jag försökt fĂ„ testa i musikaffĂ€r i ett par mĂ„nader nu ...)?
tomazopantera Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 z3ta Àr fortfarande högklassig. Korg legacy Ni absynth och Àven Nexus tycker jag lÄter otroligt bra, Àven om det inte Àr en renodlad synth utan mer en rompler. Virsyn Tera Àr kul om man vill exprimentera... I gratisvÀg tycker jag String theory sticker ut.
Claes Holmerup Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Kick Ass BrassJag letar bra blĂ„splugg för rock, pop, funk, storband mm.Ăr den bra till sĂ„nt? Den Ă€r lysande till sĂ„dant! đ± Lyssna gĂ€rna pĂ„ lite demos hĂ€r: http://www.samples4.com/catalog/product_in...products_id=680 BĂ€ttre Ă€n Chris Hein's (som jag försökt fĂ„ testa i musikaffĂ€r i ett par mĂ„nader nu ...)? Chris Hein har jag inte testat, sĂ„ det har jag tyvĂ€rr ingen aning om. đ± Hade du bott lite nĂ€rmare kontinenten, sĂ„ hade du gĂ€rna kunnat komma och testa K-A-B hos mig, men det Ă€r ju lite lĂ„ngt att köra om du bor i Stockholm... đł
Claes Holmerup Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Lyssnade lite snabbt pĂ„ Chris Hein's horns (demos pĂ„ hemsidan) - och de lĂ„ter inte alls illa! đł Jag tyckte dock att det fanns nĂ„got som lĂ€t skumt - som om det var modellerat i stĂ€llet för samplat - pĂ„ vissa stĂ€llen (mycket skumt, eftersom det ju ska bestĂ„ av en j-a massa samplingar...). Det kan har varit mina datorhögtalare eller kanske MP3-kodningen som har spelat lite spratt - men sĂ„dant upplever jag inte alls med K-A-B...
Neko Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Korgs monopoly som ingÄr i analog edition Àr vansinnigt bra. Har ett fett och skönt sound för att vara mjukvara. Rekommenderas starkt.
wallie999 Postat 27 december 2007 Postat 27 december 2007 Sylenth1 lÄter svinbra, har rÀtt schyssta presets och anvÀndarvÀnligt (och snyggt) grÀnssnitt.
Rabieshund Postat 28 december 2007 Postat 28 december 2007 För synthljud: FM8!!!! Helt stört snygga ljud och jÀkligt avancerad. Den kan allt man behöver och tre gÄnger mer dÀrtill. Den Àr eftertrÀdaren till FM7 som ocksÄ var bra men denna Àr bÀttre! BÀsta mjukvarusynthen för just synthljud som jag provat.
linusiuppsala Postat 31 december 2007 TrĂ„dstartare Postat 31 december 2007 Tack för hjĂ€lpen allihopa đđ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.