ciMic (oregistrerad) Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 HejHola. Som framgår av rubriken undrar jag om det händer att ni samarbetar med varandra? Kanske genom olika instrument/sång pålägg eller via förmedling av kontakter utav dessa? Det kan vara trevligt med den typen av samarbete. Många av mina låtar skulle exempelvis dra fördel av att ha en annan karaktär på körstämmorna (kanske en annan leadröst också 😆) , eller lite keyboard klink. Om det brukar förekomma och det skulle bli aktuellt så kommer jag naturligtvis att lägga ut låten så att man har möjlighet att lyssnar först och inte ger sig in på något otrevligt uppdrag. Jag är i alla fall intresserad utav denna typ av samarbete om det faller sig väl ut. Kan väl nämnas att jag spelar elgura och sjunger väl hyfsat när solen lyser från rätt sida. Spelar även keys på ett högst mediokert stadie. Ni har säkert haft denna diskussion förutom. Jag har dessvärre inte sett den och skulle vilja få lite pejl på läget. /M
hammagrella Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 (redigerat) Det pågår en mazza såna samarbeten som du nämner. Kolla främst på demosidorna där folk gör pålägg och "duetter" tillsammans. Själv har jag fått hjälp med en schysst sommargura av Andreas L på en låt och mastering av Demoniqus på en annan. Dessutom har jag ett - än så länge hemligt 😎 - mindre projekt på gång med en av giganterna på detta forum. Kommer att dumpas här vilken vecka som helst när vi orkar göra klart. 😆 Redigerat 1 oktober 2004 av hammagrella
Reason Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 (redigerat) Några samarbeten känner jag till iaf. Dels där man sysslar med musik som har någon gemensam nämnare men oxå där dem är helt olika. Ett tips är att lyssna på dem som levererar demos eller låtidéer Redigerat 1 oktober 2004 av Reason
ciMic (oregistrerad) Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Intressant! Ska genast spänna örat i denna riktning.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 (redigerat) Jodå. Visst samarbetas det. Har fått ihop inte mindre än tre låtar via forumsamarbete. Samtliga har fått medial uppmärksamhet & någon eller alla får kommersiella släpp under 2005 Redigerat 1 oktober 2004 av Danny Cort
hammagrella Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Jodå. Visst samarbetas det. Har fått ihop inte mindre än tre låtar via forumsamarbete. Samtliga har fått medial uppmärksamhet & någon eller alla får kommersiella släpp under 2005 Fan, jag vill också samarbeta med Danny Cort! 😆
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Jodå. Visst samarbetas det. Har fått ihop inte mindre än tre låtar via forumsamarbete. Samtliga har fått medial uppmärksamhet & någon eller alla får kommersiella släpp under 2005 Fan, jag vill också samarbeta med Danny Cort! 🙂 Det är MIG du vill samarbeta med! 😆😎😄🙁
hammagrella Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Ja den duetten är nog efterlängtad här på forumet: Nattvaktaren & Hammagrella 😆 Snacka om cross-over!
Danny Cort (oregistrerad) Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Visst. Säg till innan så vi kan se till att det står en akutbil utanför studion...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 (redigerat) Du menar att min andedräkt skulle sänka Hammagrella? och: Skojade bara förut, det är Danny som är kanon. 😆 Redigerat 1 oktober 2004 av nattvaktaren
Mats Stålbröst Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Har fått ihop inte mindre än tre låtar via forumsamarbete. Samtliga har fått medial uppmärksamhet & någon eller alla får kommersiella släpp under 2005 Snälla... säg att det inte är rapparen Eddie? 😆 Jag kan för övrigt ställa upp med trombon och trumpet om det är någon som vill ha lite äkta blås i sina projekt. /Mats
hammagrella Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Snälla... säg att det inte är rapparen Eddie? 🙂 Ja, hur får man tag på Eddie om man vill samarbeta? Vilket nick gömmer han sig bakom här på forumet? 🙂😆
tordA Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Jag kan för övrigt ställa upp med trombon och trumpet om det är någon som vill ha lite äkta blås i sina projekt. min gitarrbroder i öst gör mycket Funk-Rock, jag skickar vidare till honom. själv skulle jag behöva några Sax 'riff' 🙂
Danny Cort (oregistrerad) Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Snälla... säg att det inte är rapparen Eddie? 🙂 Det är inte rapparen Eddie
ciMic (oregistrerad) Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Kul att höra att det förekommer så pass mycket samarbeten. Lät mycket trevligt med blås Mats! Det är annars inte helt lätt att finna i sin närhet. Jag bör väl se till att lägga ut någon låt först innan det ens kan bli aktuellt att någon skulle vilja samarbeta 😄 Just nu är jag också inne i härvan "välja webhotell" och regga domän som nämns i en annan tråd. /M
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.