Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

registrerade mig redan för 2 år sedan, men har fått nytändning efter att jag vågade mig på att ladda upp min första låt strax före jul. I alla händelser tror jag att jag inte har presenterat mig tidigare.

Jag älskar musik, men den är också ett problem för mig. Jag kan knappast spela något instrument ordentligt, blir kallsvettig av de enklaste musikprogram och lider av avancerad not-dyslexi (kan musikfilosofi bättre än musikteori, om någon är intresserad). Ändå har jag alltid tyckt om att hitta på melodier. Började för länge sedan i tonåren, och har nu som medelålders tagit upp det på nytt då jag kom på det här med musik och datorer. Kommer antagligen att ladda upp mera här, om ingen direkt förbjuder mig 😄 . Blir förstås grön av avvund då jag hör hur proffsiga andra är 😎

Om jag har en musikalisk ambition, är det väl i såfall att åstadkomma melodislingor som man orkar lyssna till fast de skulle plinkas med ett finger på ett piano. Kalla det för att göra en dygd av de tekniska begränsningarna om ni vill 😄

Och jo: jag skriver från ett land som inte har varit svenskt på de senaste 200 åren, vilket förklarar att min svenska inte är uppdaterad på alla punkter. Det var faktiskt här på forumet jag lärde mig att en "grym bas" inte är någonting man behöver vara rädd för 😆

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.