Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kommer i morgon att få en bärbar dator (HP 6720s T5470) och min fråga är vad behövs för att jag ska kunna koppla in Piano/syntar/Sångmic m.m till dator?

Annons
Postat

vad sägs om ett ljudkort?

behövs antagligen en preamp(i ljudkortet är smidigt), en mikrofon, en midikeyboard, ett inspelningsprogram osv. sök på forumet om allt det där.

Postat

För att koppla ett keyboard till datorn:

- om det har midi-portar kopplar du dem till midiportarna på t ex ett ljudkort.

- om du inte har ett ljudkort med midi-portar köper du en midi/usb-adapter för några hundralappar och kopplar till datorns usb-ingång.

- om ditt keyboard har usb kopplar du det direkt till datorn.

Postat
För att koppla ett keyboard till datorn:

- om det har midi-portar kopplar du dem till midiportarna på t ex ett ljudkort.

- om du inte har ett ljudkort med midi-portar köper du en midi/usb-adapter för några hundralappar och kopplar till datorns usb-ingång.

- om ditt keyboard har usb kopplar du det direkt till datorn.

Vad ska skaffa för något för att koppla vanliga XLR kablar till datorn?

Postat

ett ljudkort med XLR in.

Finns lite olika beroende på hur många micar du vill koppla in samtidigt.

ett bra alternativ är M-mox mini om du bara vill använda en mic.

Postat

Om du skaffar ett ljudkort med XLR-ingång, se till att ljudkortet även har fantommatning.

Postat
Om du skaffar ett ljudkort med XLR-ingång, se till att ljudkortet även har fantommatning.

Jag har precis upptäckt att datorn inte har firewire ingång utan endast USB. Kan jag stötta på något problem på grund av detta? Vad är skillnaden mellan USB och firewire?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.