Jump to content
Annons

Uppdateringen Cubase 4.1, är den verkligen nödvändig

Recommended Posts

nickponcho (oregistrerad)
Postat

Hej!

jag satt och höll på med ett projekt på ca 35 spår på en dator av den älsdre varianten. fungerade hur bra som helst med alla pluggar och och reverb påslagna. jag kör inga VSTi:er

Jag kör hammerfall 2st d9632 till 2st Creamware A16 Ultra och sedan ut på ett mitec EX Series bord.

Allt fungerade klockrent med datorn och cubase 4.0. men efter uppdateringen så orkar min dator inte med. jag måste ställa d9632 på full latency för att inte ljudet skall hacka och pluggarna orkar inte heller. och asio kraftmätaren står på hälften.

Vad hände egentligen med uppdateringen 4.1????

Någon som har ett svar på detta? klarar man sig utan 4.1???

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Kör du mac? Jag tyckte inte att jag märket något speciellt i XP men i OSX (intel) så var är den ganska rutten.

Postat
Hej!

jag satt och höll på med ett projekt på ca 35 spår på en dator av den älsdre varianten. fungerade hur bra som helst med alla pluggar och och reverb påslagna. jag kör inga VSTi:er

Jag kör hammerfall 2st d9632 till 2st Creamware A16 Ultra och sedan ut på ett mitec EX Series bord.

Allt fungerade klockrent med datorn och cubase 4.0. men efter uppdateringen så orkar min dator inte med. jag måste ställa d9632 på full latency för att inte ljudet skall hacka och pluggarna orkar inte heller. och asio kraftmätaren står på hälften.

Min uppdatering gick fint. Upplever bättre prestanda och stabilitet nu än innan.

Har E-MU 1212m och Liquid Mix och allt funkar bra ihop.

Klart man kan klara sig på 4.0, precis som man klan klara sig på SX3 men jag tyckte att bara integrerad sidechain och alla Cubase-pluggar i VST3 var skäl att uppgradera!

Postat

Precis som svaret innan upplever jag bättre stabilitet med 4.1. Kör också med ett EMU, fast 1820. Kör dessutom extern synk från en OctoPre Le. Jag ser bara bättre prestanda och fler möjligheter med vst3 pluggarna och SC.

Min dator är i stort sett behov en uppgradering, från P4 processor och 2 gb i ram.

/.../

Postat
Hej!

Haller helt och hallet med.

Jag anvander

core 2 duo 2,4 ghz, 1 gb ram, asus chipset

Fireface 800

Sen uppdateringen har det blivit segt som fan. Datorn hanger sig och cubase crashar ett par ggr per projekt.

Hade aldrig hant innan uppdateringen.

Jag satt latt och ledigt med 60 pluggar och runt 30 audio spar med automation.

Jag anvander heller inga crackade grejjer.

Sa fort jag kommer hem fran semestern sa blir det till att ringa supporten. Den har man juh betalat for som sagt. 😎

nickponcho (oregistrerad)
Postat

Jag kör en PC Compaq Pressario PentiumD 4 3Ghz med 1Gb ram!

Jag upplevde iof att after att ha tweakat datorn enligt musicxp så fick jag ett problem med syn...dll

Jag kör inget crackat. men började att förstå att alla tjänster man disablar med musicxp mallen fungerar inte.

Någon som stött på samma problem???

Postat

4.1 gav mig, om något, bättre prestanda. Det på en:

Vista 32-bit (jo, jag vet...)

4 GB RAM

Intel C2D E6600

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.