Jump to content
Annons

Fick fel monitorer

Lurendrejarn (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Köpte för ca 2 månader sen ett par moitorer (Fostex Pm2) som jag pröjsa 5000 för.

Inte för att jag är så kunnig om monitorer och så men jag kände mig väldigt nöjd med dom.

Och så i dag av en slump när jag var inne på musikbörsens sida såg jag att mina monitorer hade prissänks till

2500. Naturligtvis blev jag irreterad men förstorade av nån andledning bilden på dom.

Och då såg jag att dom monitorerna jag fått heter Fostex Pm2 Mk2 medans dom jag betalat för bara heter Fostex Pm2.

Ska naturligtvis ringa och klaga men innan jag gör det för jag har nämligen druckit några öl idag så jag kan ju ha fått nått om bakfoten.

Vad är skillnaden på dessa monitorer?

Mvh David

Annons
Postat

Mk2 borde rimligen vara en nyare modell, som i bästa fall har förbättrats på någon punkt eller kanske någon detalj i utseendet som har ändrats.

Kolla så att det "sänkta" priset inte är styckpris, medan du har betalat för ett par - annars blir det nog lite smått pinsamt när du klagar... 😛

Postat

Sant! ska kolla det. Tack!

Postat

men hallå? du har ju fått en nyare version av PM2 för samma pris som för den gamla versionen? det är väl bara att tacka o ta emot eller?

priset 2500 för PM2 lär ju vara styckpriset och inte parpriset.

maart (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Enligt musikbörsens hemsida kostar PM2 6250 kr/par och PM2 Mk2 2498 kr (antagligen styck). Den tekniska skillnaden vet jag inget om...

Redigerat av maart
Postat

Ja dom kostade 5000 när jag köpte dom och har gått upp lite nu.

Kan nån bara säga mig vad skillnaden på dom är så vore ja glad.

Har jag fått bättre tänker jag absolut inte klaga

Postat

De har antagligen höjt priset på den gamla modellen för att de inte vill sälja den längre efter att den nya modellen har börjat levereras - och så kan de tack vare det säga till sina kunder att den nya har kunnat sänkas i pris men ändå blivit mycket bättre (eftersom den heter MK2). Marknadsföring sker ganska ofta på det sättet.

Oavsett vilken eventuell skillnad det är mellan modellerna (om annan än kosmetisk), så har du fått den som är i produktion nu, så egentligen är det inte mycket att orda om...

Postat

ok tack alla för hjälpen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.