Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag kikade in på en 4sound-butik häromdagen och fick syn på att de hade ett kampanjpris på Mackies firewirekort Onyx Satellite. Priset låg på 2500, och var sänkt från 5000. Jag hade aldrig sett kortet förut, så jag kilade hem och kollade på Mackies hemsida. Det verkade ha ganska grymma prestanda för det priset.

Jag gör för närvarande mina inspelningar på ett M-audio FW Solo, och fungerar mycket bra. Men de senaste månaderna har jag börjat fixa lite med truminspelningar och för det behöver jag fler ingångar än de få som finns på mitt FW Solo. En lösning skulle vara om jag skulle investera i Satellite-systemet. Men eftersom att jag hört så pass lite om detta och att priset var sänkt så är jag osäker på hur bra det egentligen är.

Någon som vet något om Onyx Satellite? För o nackdelar?

Tacksam för svar!! 😉

/Bodin

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Två kanaler i taget...

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Ryktet går att det är brusigt men jag vet inte. Skulle även kolla på en FireBox som jag vet att många är väldigt nöjda med.

Nej brusigt är det inte!

Det är väl som vanligt någon nybörjare som inte förstår sig på hur man skall koppla grejerna som skapar rykten.

Men fler än två kanaler blir svårt.

Redigerat av drloop
Postat

2500:- lät dyrt. På thomann.de kostar det bara 1850:- 😛

drloop (oregistrerad)
Postat
Svårt att koppla fel mellan control room outpots och aktiva högtalare...

Det finns folk som kopplar output till output. Och sedan undrar varför det låter så corny...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.