Light Head Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 Kollade just på en liten film som skulle föreställa så kallade UFO, och kom på en sak jag såg för massa år sedan. Kan inte påstå att jag "tror" på UFO. Och det jag såg är väl kanske inget UFO i egentlig bemärkelse, men däremot var det så jäkla skumt.... Det är massa år sedan, hade nästan glömt bort händelsen, men ungefär så här var det: Jag kör bil på R45 på väg in mot Göteborg, det är på eftermiddagen och ljust ute. Lite molnigt men klart väder och soligt. Det blåser rätt kraftigt och molnen flyttar på sig snabbt. I ögonvrån ser jag något som drar till sig min uppmärksamhet. Jag kör ju bil så jag måste hålla ögonen på vägen, men spanar ändå åt det håll som min uppmärksamhet dras mot. Hmm, det ser ut som om en stor rektangel på himlen, som är helt stilla, som ett foto. Bara på det stället. Det känns helskumt och jag saktar in, rektangeln är kvar. Jag gnuggar mig i ögonen och försöker flytta på mig så mycket som möjligt för att det inte skall vara någon märklig effekt innifrån bilen,, men den frusna rektangeln är kvar, på samma ställe. Erkänner att hjärtat slår rätt snabbt, typ 240bpm, och jag bromsar in och stannar vid vägrenen. Även när jag står stilla finns rektangeln kvar, på samma ställe. Ser precis ut som om molnen i just den rektangeln har "frusit" som ett fotografi. Jag öppnar bildörren och har blicken riktad emot rektangeln, och helt plötsligt är det som om den vinklas, som en persienn, och försvinner. Eftersom jag inte tror på några övernaturliga saker och är tveksam till UFO's så vette fa-an vad jag såg. Kan inte förklara eller komma på en tänkbar förklaring. Har du sett eller upplevt något riktigt märkligt?? Som sagt så tror jag inte på UFO's men är övertygad om att det finns massvis med planeter som är bebodda av intelligent liv runt om i universum. Eftersom universum är ett rätt stort ställe så är nog mängden bebodda planeter så försvinnande liten i proportion till obebodda att vi aldrig kommer att hitta några bevis.
Tilly Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 Det var ingenting på fönstret som var smutsigt då? 😄
Soxic Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 Kan ha varit Gud. 😕 Jag tror inte vi har blivit besökta av andra civilisationer, eller jag känner mig snarare tämligen säker på det av den anledningen att vi på ett eller annat sätt hade vetat om det då. Däremot är jag helt övertygad om att det finns liv där ute i en eller annan form.
Light Head Postat 21 december 2007 Trådstartare Postat 21 december 2007 Misstänkte att någon skulle göra sig lite lustig,, Jag tror ju inte heller på UFO. På att någon har eller besöker oss. Utan det jag var med var jäkligt skumt, och jag kan inte hitta någon förklaring. Det skulle vara kul om det är någon annan som varit med om något skumt. Kanske att man pratat med gud,, höhö ;-)
Magpie Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 Ett Ufo (oidentifierat flygande föremål) borde kunna vara allt som flyger som man inte vet vad det är. Lite märkligt att nu när mänskligheten aldrig har haft större möjlighet att fotografera, så kommer färre ufo bilder in än den suddiga anstormning som kom för flera årtionden sen. Kan det ha varit ett av de kända blixtfenomen som du sett light head?
Soxic Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 (redigerat) Jag har tråkigt nog aldrig varit med om något skumt, förutom vid en haschpsykos...skoja bara. 😄 ...eller 😕 Redigerat 21 december 2007 av Soxic
Overkill Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 Det skulle vara kul om det är någon annan som varit med om något skumt. Kanske att man pratat med gud,, höhö ;-)En kille som jag var granne med en gång i tiden gick från att vara en vanlig tonåring på skateboard (och alltså helt ointresserad av religioner) till att bli ungdomspastor efter att han haft en uppenbarelse. Det tycker jag är lite läskigt.
Magpie Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 (redigerat) Det skulle vara kul om det är någon annan som varit med om något skumt. Kanske att man pratat med gud,, höhö ;-)En kille som jag var granne med en gång i tiden gick från att vara en vanlig tonåring på skateboard (och alltså helt ointresserad av religioner) till att bli ungdomspastor efter att han haft en uppenbarelse. Det tycker jag är lite läskigt. Kanske hade han epelepsi eller liknande? Men det nog mest förr som det var vanligt att man trodde man fick uppenbarelser när man drabbades av sånt och hjärnan spelar spratt med ljussken och hallucinationer. Sist jag såg ett ufo var igår, såg något kastas över ett hustak, ingen aning vad det var 😕 Redigerat 21 december 2007 av Magpie
Overkill Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 Det skulle vara kul om det är någon annan som varit med om något skumt. Kanske att man pratat med gud,, höhö ;-)En kille som jag var granne med en gång i tiden gick från att vara en vanlig tonåring på skateboard (och alltså helt ointresserad av religioner) till att bli ungdomspastor efter att han haft en uppenbarelse. Det tycker jag är lite läskigt. Kanske hade han epelepsi eller liknande? För var det vanligt att man trodde man fick uppenbarelser när man drabbades av sånt och hjärnan spelar spratt med ljussken och hallusinationer. Sist jag såg ett ufo var igår, såg något kastas över ett hustak, ingen aning vad det var 😕 Fast det var inte så längesedan. Han är väl typ 20-25 idag tror jag.
musik (oregistrerad) Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 Jag tror inte vi har blivit besökta av andra civilisationer, eller jag känner mig snarare tämligen säker på det av den anledningen att vi på ett eller annat sätt hade vetat om det då. Däremot är jag helt övertygad om att det finns liv där ute i en eller annan form. Varför tror så många på andra varelser, men INTE på UFO:s, dvs deras farkoster? Jag får inte ihop det... "Hade vetat om det då": Men det finns ju hur många berättelser som helst från folk som säger att de fått besök, blivit våldtagna eller observerade. 😕 :musik
Magpie Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 Jag tror inte vi har blivit besökta av andra civilisationer, eller jag känner mig snarare tämligen säker på det av den anledningen att vi på ett eller annat sätt hade vetat om det då. Däremot är jag helt övertygad om att det finns liv där ute i en eller annan form. Varför tror så många på andra varelser, men INTE på UFO:s, dvs deras farkoster? Jag får inte ihop det... "Hade vetat om det då": Men det finns ju hur många berättelser som helst från folk som säger att de fått besök, blivit våldtagna eller observerade. 😕 :musik Sannolikheten att det ska finnas liv på andra planeter ute i universum är väldigt stor med tanke på alla miljontals miljarder solsystem det finns, men att någon ska färdas och överleva miljontals ljusår till våran planet är extremt liten. Men vi får ju dagligen flera ton rymdstenar in i vår atmosfär som kan innehålla mikrober eller annat spännande. Att bli bortrövad av utomjordingar är likvärdigt med när man på allvar trodde att man blivit bortrövad av häxor till blåkulla mm. Ren masshysteri och tankespratt. Ett lokalt fenomen som kommer igen i olika kulturer. Med dagens nyhetsspridning så blir fenomenet lite större än lokalt.
Light Head Postat 21 december 2007 Trådstartare Postat 21 december 2007 Precis,, sannolikheten att det finns mer liv än på vår planet är nästan 100%,, men att vi skall stöta på deta liv är förmodligen 0...
Lithium Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 (redigerat) Här finns ju ett antal läsvärda observationer Riksorganisationen UFO Sverige. EDIT: som för övrigt får in 300-600 observationer varje år! Redigerat 21 december 2007 av Lithium
Frekvens Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 Ufo eller inte. Hursomhelst så var det för några år sedan, då det var (som vanligt) stor uppståndelse i media att en komet skulle passera jorden samt att den skulle synas på himlavalvet. Kommer inte ihåg exakt datum, men det var en mörk kväll i alla fall. Jag satt och glodde på TV när det plötsligt lös upp utanför. Jag trodde att det var grannens detektorlampa, men skenet var starkare än vanligt. Jag gick ut på altanen, och det var som om hela himlavalvet var upplyst för några sekunder, när jag plötsligt såg ett klotliknande lysande föremål fara fram. Den hela händelsen inträffade på några sekunder innan jag hann ropa på någon eller ta någon bild. Hursomhelst var det ett av de mest speciella saker jag skådat. Känns nästan som en dröm.
Lithium Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 Tänk om all ufo:n är människor från framtiden som har kommit på hur man reser bakåt i tiden. Anledningen till att dom ser så konstiga ut (om dom nu gör det) är pga. evolutionen. 🙂😛 En tanke som slog mig 😳😳 ajj! 😊
Lithium Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 Precis,, sannolikheten att det finns mer liv än på vår planet är nästan 100%,, men att vi skall stöta på deta liv är förmodligen 0... Att det har funnits eller kommer att finnas liv på andra planeter i universum har en sannolikhet på nästan 100%, men att det skulle finnas liv just nu i denna stund på en annan planet är desto mer osannoligt. Då får man ha i åtanke hur gammalt universum faktiskt är, hur länge en himmlakropp kan existera och det faktum att civilisationer och liv föds och dör ut.
Biran Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 Såja, nu börja denna tråd iaf för min del handla om Gud finns.. Jag e övertygad om att vi e besökta av andra civilisationer genom årtusenden som gått.. Finns många märkliga fenomen på denna planet ingen kan förklara, både som observationer och föremål hittade.. Vad jag mena med Gud är ju, att vi skulle vara nån form av implantat på planeten och besöken är för att kolla hur vi utvecklas sköter oss ect ect.. Tur man har livlig fantasi, eller hur
Pazo Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 Tänk om all ufo:n är människor från framtiden som har kommit på hur man reser bakåt i tiden.Anledningen till att dom ser så konstiga ut (om dom nu gör det) är pga. evolutionen. 🙂🙂 En tanke som slog mig 😳😳 ajj! fast det funkar inte 😛 För att kunna resa i bakåt i tiden måste vi redan ha uppfunnit tidsmaskinen. man måste nämligen ha en fix punkt att resa tillbaks till. tänk dig att man har en tunnel. tunneln har en början och ett slut. så för att kunna resa från slutet till början måste början redan finnas 🙂
Pazo Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 Precis,, sannolikheten att det finns mer liv än på vår planet är nästan 100%,, men att vi skall stöta på deta liv är förmodligen 0... som det ser ut nu så är chansen oändligt stor dessutom Chansen att det finns en exact kopia av mig som sitter vid en precis likadan dator och skriver i ett precis likdant forum är också oändligt stor 🙂
Light Head Postat 22 december 2007 Trådstartare Postat 22 december 2007 "Tidsmaskin"?? Jag tror att den enda tidsmaskinen man teoretiskt sett kan uppfinna är en farkost som färdas tillräckligt snabbt för att kunna ändra på tiden s.a.s.. Men så som vi ser på "tidsmaskiner" i dag, i filmer och böcker, tror inte jag går att tillverka. Varken av oss eller någon annan. Jag har faktiskt varit med om en märklig sak till, men den fick en förklaring så småning om. (Det var bara väldigt underligt, inget som förde tankar till "UFO" å så...) Satt hemma hos en polare som bor ca 10 mil norr om GBG. Helt plötsligt sä skakar det till i hela huset. 3ggr med väldigt jämnt mellanrum. Detta är alltså ute på landet och det finns inga stora vägar, ingen tung trafik,, inget sådant. Huset står på berggrund. Jordbävning? Nje, inte så vanligt i Sverige. Vi satt år pratade om vad det kunde varit. Någon som spränger i närheten? Då kommer det ytterligare 3 skakningar. (Det är alltså väldigt tydligt! Känndes som om hela huset skakades, 3ggr) Vi kunde inte komma på vad det var. Först ett par veckor senare så läste jag, ren slump, i Göteborgsposten om just det vi varit med om! Det hade varit en demonstration av någon helikopter och raketer i Vänern, på militärens övningsområde. (Kan tänka mig att det var minst 30mil bort!) Och det hade uppstått ett meteorologiskt fenomen pga olika luftlager... så att tryckvågen hade flyttats till Prässebo. Hur stor är chansen?!?! Tror att i princip allt som vi ser och upplever har en logisk förklaring. Säkert någon som tycker det är tråkigt?!
Lithium Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 Tänk om all ufo:n är människor från framtiden som har kommit på hur man reser bakåt i tiden.Anledningen till att dom ser så konstiga ut (om dom nu gör det) är pga. evolutionen. 😳😳 En tanke som slog mig 😳😳 ajj! 😉 Fan, min suveräna teori sprack! 😠 Så här svarde UFO sverige på samma fråga: "Låt oss säga att vi skulle ge oss tillbaka till vår egen födelse och ta livet av oss själva. Hur skulle vi då ha kunnat födas och leva så länge så att vi kan åka tillbaka och ta livet av oss?" 😛
Biran Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 man måste la färdas snabbare än ljuset för att gå tebaka i tiden - och det gårla inte 😉
Light Head Postat 22 december 2007 Trådstartare Postat 22 december 2007 det finns väl partiklar som färdas sanbbare än ljuset?
Biran Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 det finns väl partiklar som färdas sanbbare än ljuset? Jo du har nog rätt.. En människa e som en partikel i univerums storlek 😉
Emulator Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 för det första har vi ju ingen aning hur stor sannolikheten är. det beror alldeles på vem som räknar på det. Och OM det finns, är det ju rätt skoj att läsa påståenden att "det är orimligt att de kommer hit" etc. hur vet vi det? 😠 Sedan säger dagens teorier att ingen partikel kan accelereras till högre hastighet än ljusets , men det finns å andra sidan inget som stoppar åpartiklar från att "födas" i sanbbare hastighet. De skulle då inte palla med att gå långsammare. Början och slut är ju bara relativa saker om man skulle betrakta rumtidsväv. Dåtid, nutid och framtid är bara olika punkter. Men...oxo skeptisk till maskhål och tidsresor. Men det kan ju vara möjligt. kanske? Läste hand Uno BEngtssons bok om strängteorier i somras, och enligt den så finns ju knappast något alls som är säkert så =D Tio styckern rumsdimensioner, eller om det va tretton, krävs för att förklara nya strängteorier. DET blir för abstrakt för mig 😉 angående UFON: jag har sett en grej när jag va kanske liten som var helt fantastisk, en blixt lixom rörde sig långsamt utanför rummet jag va i under regn. Har fått fenomenet förklarat som "en klotblixt" senare. men OJ så vackert det va!
Pazo Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 ja iof. Men tar man teorierna som verkar stämma bäst enligt nuvarande forskning så verkar det iaf som om universum är oändligt. Iom. det så blir chansen för typ alla sorters scenarion också oändligt stora 😉
Lithium Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 ja iof. Men tar man teorierna som verkar stämma bäst enligt nuvarande forskning så verkar det iaf som om universum är oändligt. Iom. det så blir chansen för typ alla sorters scenarion också oändligt stora 😛 Eller oändligt små 😉
Emulator Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 ja iof. Men tar man teorierna som verkar stämma bäst enligt nuvarande forskning så verkar det iaf som om universum är oändligt. Iom. det så blir chansen för typ alla sorters scenarion också oändligt stora 😆 förvisso 😛 fast det är väl eg inte oändligt i just vår bubbla? det är väl en sfär där händelsehorisonten drar iväg med ljushastigheten, o sen kan det ploppa upp nya universa kors o tvärs i allaslutna 10-dimensionella rum :S "intuitivt" tyckte hawking om 7 rumsdimensioner. jojo. 😛
Light Head Postat 22 december 2007 Trådstartare Postat 22 december 2007 Om man färdas, fysisk förflyttning alltså, och aldrig kommer fram oavsett om man tar sig fram mer 10m/s eller 300.000m/s så finns väl ett begrepp som är "oändligt"?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.