Jump to content
Annons

En sväng på krogen?


VacUm

Recommended Posts

*****

NÄR: FREDAG 8/10 , Kl 19.00

VAR:Samling vid Jycklarstatyn - Medborgarplatsen - Stockholm

HUR: Med Hackemans Recreational Partytag synlig på sig

Anmälda studiofanatiker:

VacUm

Demonen

Hammagrella

Kapten Nemo

******

Va sägs? Nu har vi ju mejat ner varandra i Quake (och några körde väl även Medal of Honour om jag inte fattade helt fel), så varför inte samlas på nåt sunkigt hak med billig öl och morsa på varandra i verkligheten? Åtminstånde vi i huvudstaden med omnejd!

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 220
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

captain nemo (oregistrerad)

Eftersom de flesta på forumet verkar vara hyfsat kulturellt bevandrade, kan man ju föreslå något passande hak. Journalistklubben på Vasagatan eller kanske Akkurat på Hornsgatan. Där finns det finns visst lite whisky att välja på ... Och öl

//Nemo

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom de flesta på forumet verkar vara hyfsat kulturellt bevandrade, kan man ju föreslå något passande hak.

Caparn, låt dig inte luras av att vi diggar Gunther! 😆

Edit: Förresten bira på stan, gärna!

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

jag var på Berns i tisdags

och blev återigen påmind om

att jag inte kan gå lokal och prata:

det enda jag hörde hela kvällen

var ett "dånande vattenfall"

för mycket, för länge, för högt Rock'nRåll 😆😆

men det vore kul att ses 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

jag var på Berns i tisdags

och blev återigen påmind om

att jag inte kan gå lokal och prata:

det enda jag hörde hela kvällen

var ett "dånande vattenfall"

för mycket, för länge, för högt Rock'nRåll 🙁🙁

men det vore kul att ses 🙂

Du har så rätt, Rockis. Gäller mig oxå, särskilt vänster öra (crashen till vänster). Brukar mest sitta och skrika "VAA!!?" Men vi kanske ska träffas i en kyrka? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ush vad jag känner mig utanför... :rolleyes:

EDIT: Var det inte på tal om en IRL Studioträff (Mkt folk altså, inte bara 5-6 stycken) någonstans någon gång? eh? Eller har det helt blivit bortglömt? Skulle vara skojsamt!

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser att det är mest veteraner så man kanske inte kvalar in, men jag gillar öl...

Hur sker uppgradering från nykommling/medlem/vet.? :rolleyes:

karl

The more the merrier.. Eller hur är det man säger? Men att få folk att komma till skott verkar inte va lätt. Kan inte nån infödd stockholmare bestämma plats och tid bara.. Demonen eller nån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu verkar det ju vara en hel del skåningar här, så vi kanske ska organisera nåt eget...?

Skapa en ny tråd i så fall.. Blir så jäkla rörigt om det ska planeras massor här i min fina STOCKHOLMSTRÅD! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser att det är mest veteraner så man kanske inte kvalar in, men jag gillar öl...

Hur sker uppgradering från nykommling/medlem/vet.? 😮

karl

Bry dig inte om det... det är ju bara ett epitet man får för man hängt här för länge.. 😄 och svarat på massa frågor..

Från nykomling till medlem går på 10? röda..an old Vet blir man först vid 500

VacUm: Vi får väl ta något hak som passar... Själv bor jag på söder, vid medis o här runt finns det rätt mycket ställen.. götgatsbacken upp..

Någon annan som har nåt bra förslag...det kan ju vara bra om det inte är massa ap-vrål hela tiden också..med tanke på våra tinnitusbefrämjade kompisar.. 😆

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om man har nån rösträtt trots att man är skåning 😆 men om jag har, så röstar jag på typ en torsdag. Då kan jag försöka boka nåt möte där uppe i anslutning och hänga på er IRL träff oxå. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om man har nån rösträtt trots att man är skåning 😆 men om jag har, så röstar jag på typ en torsdag. Då kan jag försöka boka nåt möte där uppe i anslutning och hänga på er IRL träff oxå. 😆

Avisst! Men vi kan ju utgå från dig lite då helt enkelt! Plats bestämmer Demonen eftersom han verkar ha koll på pubarna. Jag går ju helst till nåt lugnt ställe där man kan kommunicera utan att behöva skrika varandra allt vad man orkar i öronen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla dagar i veckan utom fredag, lördag söndag är lite halvpinkigt för mig, för det brukar bli långa arbetsdagar.. + allt annat man ska hinna med.. 😉

Så jag sätter en parentes på torsdag... kanske om vi valde nåt ställe kring stureplan.. Friday's eller Bull and Bear Inn på Birger Jarlsgatan kanske...eller nåt annat i närheten.. (finns en hel del att välja på beroende på plånbok 😛)

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gick ut en del kring sture och östermalm för några somrar sedan, och jag hade skitball... men det berodde nog snarare på de jag gick ut med än själva ställena och deras stammisar.. alla de där fiskmåsarna med en spade i röven som låtsas de heter Bernadotte i efternamn är ju mer vanligt förekommande på Östermalm än på Söder. 😉 Förvisso är väl bejbfaktorn högre på förstnämnda än sistnämnda, men det är ju inte därför vi träffas. 😛

Mig kvittar det, jag är glad bara jag kan vara med. Jag lär boka hotell nära centralen för att antingen ta mig till Södertälje eller Bromma morgonen efter och om jag tar taxi till Sture eller Söder på kvällen spelar mig mindre roll. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte att ta på er en t-shirt med er avatar så man känner igen er!  😉

Hade det inte varit så attans pinsamt att bära hade jag kunnat trycka upp sånadärade namnbrickor i plastfickor man fäster med nål.. ni vet, såna man får på alla konferenser... och peta dit studio-loggan, ens avatar, alias och IRL namn. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är lätt att känna igen:

Me154x116.jpg

tjejerna skriker: iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

vakterna skriker: öööööööööööööööö

dom som känner igen mig skriker: HÄR ÄR VI

själv brukar jag hamna i köket och skriker efter mat...

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...