Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Fick nyss min första kvalitatur, glad och taggad men som vanligt funkar det inte som man vill på första gången.

Inget direkt fel, utan det är mest lite grejer jag vill kolla upp..

när jag spelar in, så spelas allt in i step-sequensern (om det är så den heter), fast jag vill lixom spela in direkt i piano rollen vill inte ens se de fula plupparna komma upp där..

kan inte spela in i "song mode" heller, utan måste spela in i pattern mode med click istället för de trummor som jag lagt ut på andra patterns osv, sjukt jobbigt..

och tack vare det jag skrev över så måste jag lixom ställa in hur många bars jag vill spela in på, och sen loopas det och allt är bara vidrigt.

efter jag la märke till att de va såhär så vände jag mig till reason (vilket fungerar typ precis så som jag vill ha det), men tycker fortfarande det är skönare med FL och VSTi osvosv..

så därför undrar jag hur jag ska göra för att konfigurera FL så bra som möjligt för att kunna spela in lite fina grajjor med klavven...

hoppas nån förstod vad jag behöver hjälp med, är inte så bra på att förklara problem.

tack på förhand

Annons
Postat (redigerat)
i options->midi och bocka bort "record to step sequenser"

Jag har aldrig haft problem med inspelningen.

Då man tar song mode ,slår på record och sedan på play knappen så är det bara att spela fritt hur du vill. När du stoppar så överförs all midi signal till Piano roll på ditt förvalda pattern.

Oftast brukar noterna vara lite ur fokus så tryck Ctrl + q , eller om det nu var alt+ Q för att qvntisera korrekt.

Redigerat av Lonian

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.