Jump to content
Annons

Recommended Posts

zeve (oregistrerad)
Postat

Jag har en granne som vill ha hjälp att sälja hennes avlidne makes trumpet. Det är en Euphony 500 från 50-talet Tillverkare är AB Eric Pettersson i Stockholm. Den verkar vara i gott skick. Tacksam för hjälp med värderingen av denna.

Om ni har en susning om hur mycket vi kan skriva i annonsen, skicka en e-post till:

andreas.cervin@swipnet.se

Annons
Postat

Hej!

Jag tror att det bästa vore att visa upp trumpeten för någon som dels kan instrumentet

men som dessutom är fullt insatt i dagens priser. Att värdera en sådan trumpet går inte

utan att först ha tittat på den men det kräver ju en viss kännedom också för att värderingen ska bli rätt.

Om du bor inom stockholmsområdet så kan du t.ex. gå till en butik som heter Birka Musik.

Den ligger på Birkagatan/Rörstrandsgatan.

Birka Musik kan blåsinstrument och har stor vana att göra värderingar av bl.a. äldre trumpeter.

Om du vill ringa dem så är telefonnummret 08 - 34 34 00.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

• 3 veckor senare...
Postat

Tror tyvärr inte Birka musik finns kvar där, eller att de sysslar med blåsmusik längre. Windcorp brukar jag anlita för värderingar, på Upplandsgatan.

Eric Pettersson var f.ö. namnet på en musikaffär på Kommendörsgatan (tror jag), som även hade egen tillverkning. Jag äger själv en Eric Pettersson trumpet, någon sa att den var en raritet, men jag är skeptisk. Svårt att hitta den rätta köparen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.