Jump to content
Annons

Cubasis VST 4

feffe (oregistrerad)

Recommended Posts

feffe (oregistrerad)
Postat

När jag har spelat in en låt med en kompis så ha man fått tagit om inspelningen några gånger, o då har jag tagit bort ljudklippen i det första spåret i cubasis.

o spelat in på nytt på samma spår helt enkelt.

men när jag tittade i sånt mappen där jag sparat cubasis filer så var det EN J-VLA massa wav filer o lite andra filer som är kopplade till wav filen. ljudfilerna innehöl ljuden av spåren som jag spelat in och sen tagit bort.

och det är många ljudfiler.

hur ska jag kunna rensa bort dem utan att ta bort filerna som är i låten nu?

Kan man "flytta" alla filer som har med cubasis filen att göra.

försökte spara cubasis filen i en annan mapp men då kom bara .all filen med.

hur ska man göra?

/Feffe

Annons
Postat

Om du ska radera något permanent i Cubasis så måste du hålla ned Ctrl samtidigt som du trycker backsteg. Självklart måste ljudfilen vara markerad när du gör detta. Trycker du bara Del så sparas filerna ändå, som backup.

Jimmy

Postat

Om du ska radera något permanent i Cubasis så måste du hålla ned Ctrl samtidigt som du trycker backsteg. Självklart måste ljudfilen vara markerad när du gör detta. Trycker du bara Del så sparas filerna ändå, som backup.

Jimmy

Postat

Nu är jag utanför mitt "territorie" igen 🙂 , men borde inte även Cubasis ha en liten mojäng som kollar igenom hårddisken och tar bort alla audio-filer som inte används av nåt projekt...?

I Sonar kallas det "Clean Audio disk/folder".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.