Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej jag har en bärbar dator som har några år på nacken (från 2002), en Compaq EVO N800V Intel Pentium 4 1.6 GHz 1Gig ram som jag undrar om det kan gå att använda den som en musikdator?

Tänkte använda Focusrite Saffire LE som ljudkort och Samplitude 9 som program. Är jag ute o cyklar eller kommer det att fungera?

Redigerat av snuffe82
Annons
Postat

Beror mest på kombinationen hårdvara och inte prestanda i första hand. Det enklaste sättet att få reda på det är att testa. Finns flera trådar i ämnet. Sök på chipset, FW-kretsar o s v.

Postat

Jag har en dockningstation till datorn som heter Compaq PR1000

13052.jpg

Det enda jag hittar i enhetshanteraren är en flik som heter "PCMCIA-kort" och när jag klickar en gång på den så kommer det en underflik till den där det står "Texas Instruments PCI-1410 CardBus Controller" Har jag då Texas Instruments FW?

Postat
Jag har en dockningstation till datorn som heter Compaq PR1000

13052.jpg

Det enda jag hittar i enhetshanteraren är en flik som heter "PCMCIA-kort" och när jag klickar en gång på den så kommer det en underflik till den där det står "Texas Instruments PCI-1410 CardBus Controller" Har jag då Texas Instruments FW?

Framgår inte av infon. Däremot så har du en Texas Instruments "CardBus Controller" (PCI-plats).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.