Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tog mig dÄ tid att lyssna pÄ Kents senaste singel Columbus. Jag köper allt de ger ut (mest av gammal vana), men tÀnkte att jag för en gÄngs skull skulle lyssna pÄ den ocksÄ. ...SÄ kommer den - lÄt nummer tre, Vid din sida (Max Graham Club Remix). I sju minuter lÄter det som att nÄn trycker en kakburk upp och ner över huvudet pÄ mig. Upp och ner, upp och ner. Det hÀr gÄr inte lÀngre. "KompressionstÀvlingen" som mÄnga reagerat pÄ under 2000-talet Àr ingenting mot vad vi nu mÄste genomlida. Stoppa sidechainingen nu!

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

Vore det inte lĂ€ttare att bara inte lyssna pĂ„ den lĂ„ten igen? 😕

Postat

nu förstÄr jag i och för sig vad du Àr ute efter, men sidechaining Àr inget nytt fenomen, det har existerat inom mixningen sedan, ja, way back.

Det Ă€r ett gammalt och bra sĂ€tt att fĂ„ basen att ducka nĂ„gra dB nĂ€r kicken slĂ„r, och har anvĂ€nts flitigt inom de flesta musikstilar sedan dackefejden..... 😕

nu tror jag att du syftar pÄ den nÄgot överdrivna anvÀndningen av tekniken, men.....klubbmusik ska ju lÄta sÄ idag, och det Àr ju en Klubbremix liksom....ungefÀr pÄ samma sÀtt som att alla virvlar skulle ha ett "gatat/gateat"(??) reverb under 80-talet.....det hör liksom till tiden/stilen.

NÀr det kommer till klubbmusik sÄ gillar jag det faktiskt, men man kan ju inte ligga i soffan och slölyssna pÄ det, men det Àr ju inte meningen heller........meningen Àr ju att folk ska stÄ och svettas till det pÄ dansgolven och kÀnna hur det pumpar.....

Postat
Starta ett upprop och jag skriver under. 😕

Jag har skapat en sÄn dÀr gallupundersökning! Skriv gÀrna pÄ nÀr nÄn har godkÀnt den!

Peace...

Postat

NĂ€r Ă€ndĂ„ alla hatare kommer till den hĂ€r trĂ„den nu, kan ni inte börja hata McDonalds ocksĂ„ för att deras hamburgare alltid Ă€r sĂ„ flottiga? Är det inte pĂ„ tiden att dom börjar se över det nu med alla överviktsproblem som pĂ„ senaste tiden uppmĂ€rksammats.

Postat (redigerat)

vad jobbigt det mÄste vara att vara sÄ bitter..

kan vi itne lika gÀrna stoppa alla distade gitarrer med?

Redigerat av IDF
Postat

För att inte tala om alla syntar. Det Àr ju inget Riktigt Instrument!

😕

Postat

För att inte tala om alla syntar. Det Àr ju inget Riktigt Instrument!

😕

Hehehe, kommer frĂ„n en synthmĂ€stare sjĂ€lv 😛

Postat

nÄgot som pÄ ALLVAR borde stoppas och förbjudas Àr gittarister (nuvarande eller gamla avdankade) som mixar lÄtar!!!!! Dom lÀgger alltid gitarrerna för högt!! sÀtt stopp för den galenskapen!!

Dessutom borde bastrummor och basar rent generellt förbjudas....det skapar bara osÀmja bland grannarna!!!

Distortion börde ocksÄ förbjudas.....det ger mig huvudvÀrk!!

dessutom borde hiphop/rap förbjudas....dom bara knarkar, slÄss och skjuter ihjÀl varandra! Och deras lyssnare hamnar oundvikligen utan undantag i kriminella gÀng och senare i fÀngelse!!!!

😕

Postat

Ännu bĂ€ttre förslag: Förbjud all musik, sĂ„ slipper man brĂ„ka i diverse forum pĂ„ NĂ€tet, om sĂ„dant som bara handlar om tycke och smak...

Jag avskyr ocksĂ„ sidechaining, sönderkomprimering, oĂ€ndliga gitarrsolon och en del annat, men förstĂ„r att det kanske finns andra som har en annan smak Ă€n jag, sĂ„ jag gnĂ€ller inte pĂ„ det - inte sĂ„ ofta i alla fall... 😕

dannepop (oregistrerad)
Postat

Jaaaa stoppa stoppa!

Sidechaining vilket fjanteri!

Postat
Ännu bĂ€ttre förslag: Förbjud all musik, sĂ„ slipper man brĂ„ka i diverse forum pĂ„ NĂ€tet, om sĂ„dant som bara handlar om tycke och smak...

Fördömt! Du hann före mig, Claes! SÄ... nu... mÄste jag sÀga... förbjud Internet ocksÄ för sÀkerhets skull!!! Det skapar bara dÄlig moral och missnöje bland folket.

Postat

Stoppa bron, stoppa bron! Ingen bro, ingen bro!

Stoppa omoral.... nÀh, sidechainingen i musiken. Sidechainingen i musiken, stoppa den!

(Vid din sida-remixen Àr ju nÀstan lika plÄgsam som Eric Prydz prylar)

Postat (redigerat)

Snart kommer nÄn bergis in i trÄden och ropar nÄt om ABF.

Sidechaining kan vara mysigt och kul, i lÀngden tenderar dock sÄnna lÄtar att bli vÀldigt lika varandra. Men det Àr ju gött att dansa till.

EDIT: Ibland blir det för mÄnga bokstÀver per ord.

Redigerat av tbruce
Postat

Kan vi inte bara sluta göra musik helt och hÄllet sÄ slipper vi alla dessa problem?

Postat

ABF ABF ABF ADF ADF IDF IDF!!!!!!!!!!!!!

:rolleyes:

Postat (redigerat)

Stoppa side-chainingen??

Nej stoppa den hÀr galna trÄden innan nÄgon skadar sig!!...

:rolleyes:

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Är det inte bĂ€ttre och enklare att arkebusera kent ist

SĂ„..... STOPPA KENT, NEJ TILL KENT, NO KENT IN MY NAME.

Mer slogans till folket!

Redigerat av Vegetal

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.