Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej.

Jag får väldigt låg signal till mitt ljudkort när jag spelar in, som då resulterar i

fattigt ljud. Jag kör Ibanez SZ520 (humbuckers) till DF-7:an och sedan vidare från

mixer-utgången till ljudkortsingången. I Cubase blir signalen väldigt låg och jag får

gaina å strula med compressor för att få till ljudet hyffsat.

Någon med Digitech stomp som kör på samma vis kanske kan ge tips?

Jag har max volym på DF-7:an såklart.

Att jag kör med aktiva mickar på min andra gura hjälper inte.

Har provat med stereo inspelning också men lågt då med.

Tittar jag närmare på ett inspelat gitarr-spår i Cubase ser man knappt nivån.

Väldigt skumt.

På dom här låtarna har jag dubbat som en dåre för att få till nåt ljud

men det låter inte bra ändå tycker... (visst, jag suger på gura men nåt annat är fel).

http://www.myspace.com/deciphers

Tacksam för svar.

Redigerat av Antipolitik
  • 2 veckor senare...
Annons
Postat

För det första måste level ut från pedalen vara satt någorlunda högt, dvs övre vänstra vridknoppen hanterar detta. Om nu har skruvat upp den som en galning så kan det vara så att pedalen är satt i "dual-amp mode" vilket betyder att båda utgångarna är satta i nivå för att gå i stereo till två förstärkare. Vad du behöver göra om du skall använda den i stereo mixer är att ställa den i mode 2 "dual-mixer" för att köra stereo till mixerna alternativt grundinställningen mode 1 som är mixer ut på en och amp ut på andra. Kolla manualen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.