Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej forumet!

Om någon skulle vilja ta till sig och hjälpa mig med det här problemet skulle jag bli väldigt glad. Jag har kört på grund big time. '

Kortet är ett echo audiofire4. Jag får märklig latency när jag spelar in i nuendo. Det blir inte tajt jämnt, utan svänger i latency med tiden. Dessutom kan jag inte ens köra kortet under 254 samples i buffer size utan att få dropouts.. vilket jag tycker man borde kunna. Det inbyggda ljudkortet i min dell funkar t.om bättre.

Det här är ett firewirebaserat ljudkort. Mina spekulationer än så länge:

* Jag använder en dell, kör i den inbyggda FW400-porten. Kan tänka mig att det skulle skapa trubbel pga den dåliga kvaliten på dells FW-lösning. Men mätningar med DPC latency checker från http://www.thesycon.de/ visar att firewireströmmen inte tappar någon info och håller sig på grunt vatten.

* Nuendo 3 har ett felbygge som skapar konflikt med audiofire4. ( Technote här: http://echoaudio.com/Support/Technotes/Cub...ndoPreDelay.php ) Jag har uppgraderat till 3.2 men min input/output latency är fortfarande ojämn, trots update.

* Något trubbel med .. dubbla kärnor och strömförsörjning? Nån liten knapp jag missat?

Om någon vill hugga i en tråd eller spekulera blir jag jättetacksam

Annons
Postat

Jag har ett Layla3G från samma tillverkare och i SONAR så fungerar inte automatisk inspelningsfördröjnings justerning vilket kan vara samma sak i Nuendo? Kan vara att drivrutinerna inte är kodade rätt och därför inte skickar rätt latency-/fördröjningsinformation till värden. Jag ska skicka Echo ett brev och se vad de säger. Det är en fransman (iaf namnet är franskt) som brukar svara på deras support och han svarar kvickt och är mycket hjälpsam.

MvH

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.