Litanol Postat 18 december 2007 Postat 18 december 2007 Vad betyder Njurkarakteristik när det kommer till mikrofoner?
jarlo Postat 18 december 2007 Postat 18 december 2007 (redigerat) Vad betyder Njurkarakteristik när det kommer till mikrofoner? Sökte lite snabbt på google och hittade denna: http://www.allchurchsound.com/ACS/edart/micbasics.html Hoppas det hjälpte 😊 EDIT: Erhm, glömde säga att njure är cardioid på engelska Redigerat 18 december 2007 av jarlo
Claes Holmerup Postat 18 december 2007 Postat 18 december 2007 Även Kontrollrummets Wiki har en bra beskrivning av detta - på svenska. 😄 Lite märkligt är det att det har blivit "njure" på svenska, när "cardioid" egentligen betyder "hjärtformad"... 😊
IDF Postat 18 december 2007 Postat 18 december 2007 Även Kontrollrummets Wiki har en bra beskrivning av detta - på svenska. 😄Lite märkligt är det att det har blivit "njure" på svenska, när "cardioid" egentligen betyder "hjärtformad"... 😊 det ser ju mer ut som en njure än ett hjärta.. 😆
Ludgo-Pelle Postat 18 december 2007 Postat 18 december 2007 Nu väntar jag bara på att det ska komma en halsmandel-karaktäristik och en blindtarms-karaktäristik också. Har hört att AKG:utvecklingsavdelning håller på att utveckla dessa just i dagarna och att de ska komma ut på den svenska marknaden i mitten av februari 2008, men det är kanske bara rykten.... 😊 Hälsningar: Ludgo-Pelle
Claes Holmerup Postat 18 december 2007 Postat 18 december 2007 Nu väntar jag bara på att det ska komma en halsmandel-karaktäristik och en blindtarms-karaktäristik också. Har hört att AKG:utvecklingsavdelning håller på att utveckla dessa just i dagarna och att de ska komma ut på den svenska marknaden i mitten av februari 2008, men det är kanske bara rykten.... 😊 Hälsningar: Ludgo-Pelle Tyst! Det skulle ju vara hemligt... 😄
IDF Postat 18 december 2007 Postat 18 december 2007 Nu väntar jag bara på att det ska komma en halsmandel-karaktäristik och en blindtarms-karaktäristik också. Har hört att AKG:utvecklingsavdelning håller på att utveckla dessa just i dagarna och att de ska komma ut på den svenska marknaden i mitten av februari 2008, men det är kanske bara rykten.... 😊 Hälsningar: Ludgo-Pelle 😄
Ludgo-Pelle Postat 18 december 2007 Postat 18 december 2007 Nu väntar jag bara på att det ska komma en halsmandel-karaktäristik och en blindtarms-karaktäristik också. Har hört att AKG:utvecklingsavdelning håller på att utveckla dessa just i dagarna och att de ska komma ut på den svenska marknaden i mitten av februari 2008, men det är kanske bara rykten.... 🙁 Hälsningar: Ludgo-Pelle Tyst! Det skulle ju vara hemligt... 😆 Jo, och för sig så skulle det nog vara lite småhemligt, men vi är ju snart framme vid Februari så jag tror inte att det gör någonting. Reklamen om detta kommer nog ut innan det här året är slut ändå. Dessutom så glömde jag tala om att jag hörde att det skulle komma en mick med näs-karaktäristik också, men just det ryktet kanske bara är nys? Hälsningar Ludgo-Pelle
Mr Keys Postat 18 december 2007 Postat 18 december 2007 Nu väntar jag bara på att det ska komma en halsmandel-karaktäristik och en blindtarms-karaktäristik också. Har hört att AKG:utvecklingsavdelning håller på att utveckla dessa just i dagarna och att de ska komma ut på den svenska marknaden i mitten av februari 2008, men det är kanske bara rykten.... 🙁 Hälsningar: Ludgo-Pelle Tyst! Det skulle ju vara hemligt... 😆 Jo, och för sig så skulle det nog vara lite småhemligt, men vi är ju snart framme vid Februari så jag tror inte att det gör någonting. Reklamen om detta kommer nog ut innan det här året är slut ändå. Dessutom så glömde jag tala om att jag hörde att det skulle komma en mick med näs-karaktäristik också, men just det ryktet kanske bara är nys? Hälsningar Ludgo-Pelle Och det kommer släppas på AKG's nya dotterbolag EKG.... 😆😆😛😆😄 eller?? nähänä...... 😊
Claes Holmerup Postat 18 december 2007 Postat 18 december 2007 Nu väntar jag bara på att det ska komma en halsmandel-karaktäristik och en blindtarms-karaktäristik också. Har hört att AKG:utvecklingsavdelning håller på att utveckla dessa just i dagarna och att de ska komma ut på den svenska marknaden i mitten av februari 2008, men det är kanske bara rykten.... 🙁 Hälsningar: Ludgo-Pelle Tyst! Det skulle ju vara hemligt... 😆 Jo, och för sig så skulle det nog vara lite småhemligt, men vi är ju snart framme vid Februari så jag tror inte att det gör någonting. Reklamen om detta kommer nog ut innan det här året är slut ändå. Dessutom så glömde jag tala om att jag hörde att det skulle komma en mick med näs-karaktäristik också, men just det ryktet kanske bara är nys? Hälsningar Ludgo-Pelle Det finns i alla fall öronformade membran (JZ Recording Equipment), om man vill ha lite annorlunda lösningar:
Neosus Postat 18 december 2007 Postat 18 december 2007 Nu väntar jag bara på att det ska komma en halsmandel-karaktäristik och en blindtarms-karaktäristik också. Har hört att AKG:utvecklingsavdelning håller på att utveckla dessa just i dagarna och att de ska komma ut på den svenska marknaden i mitten av februari 2008, men det är kanske bara rykten.... Hälsningar: Ludgo-Pelle Tyst! Det skulle ju vara hemligt... 😆 Jo, och för sig så skulle det nog vara lite småhemligt, men vi är ju snart framme vid Februari så jag tror inte att det gör någonting. Reklamen om detta kommer nog ut innan det här året är slut ändå. Dessutom så glömde jag tala om att jag hörde att det skulle komma en mick med näs-karaktäristik också, men just det ryktet kanske bara är nys? Hälsningar Ludgo-Pelle Och det kommer släppas på AKG's nya dotterbolag EKG.... 😆😆😛😊😊 eller?? nähänä...... 😊 😲😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.