Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sådär. Köpte en mbox 2 mini 🙂

Men har skit svårt för att installera den PT.

Det står att jag måste använda "add or remove programs" och ta bort/ominstallera om programmet... Men när jag trycker på ta bort eller ändra så kommer samma ruta upp... "Use add or remove programs to remove PT"... JAG GÖR JU DET! Har suttit rätt länge nu och försökt ominstallera, ta bort eller bara installera över men det går inte 😊

Ska försöka ett tag till och slänga upp bilder på problemet.

I'll be back

Annons
Postat
Cubase har sedan länge haft verktyg som motsvarar Elastik time & Beat detektive.

http://www.soundonsound.com/sos/nov07/arti...setech_1107.htm

https://www.studio.se/index.php?showtopic...&hl=elastic

Du glänser verkligen av okunskap, Gilbert. Elastik time är inte riktigt samma sak som Sound replacer...

Bara en detalj som att utgåndarna är obalanserade på Mini och 10 dB lägre dynamiskt omfång än 0404 tycker jag tyder på att 0404 är ett bättre kort.

okej, jag håller med om att balanserat är att föredra. Men är det inte ännu viktigare att man har bra kvalité på komponenterna? Bra AD/DA och bra kretsar i kortet?

jag bryr mig ärligt talat inte om det här längre. Känns fånigt och meningslöst att diskutera med någon som dels inte verkar veta vad han pratar om, och dels är så övertygad om att hans syn på det hela är den enda rätta att man knappt kan skriva något utan att få veta hur jättefel man har. Jag tror som sagt att nson vet vad jag tycker, och ser det inte som min uppgift att "försvara" Mbox mini mot någon som troligtvis aldrig jobbat med varesig Digis hård- eller mjukvara.

over and out.

Helt rätt har du när du påpekar att jag blandar ihop begreppen soundreplacer och elastik time, drulligt av mig. Jag vill dock mena att Cubase 4 Studio inte är mindre kompetent än PT LE.

När det gäller hårdvaran så kan jag för det första informera om att jag har använt M-Box mini ett flertal gånger och den har gjort jobbet utan krångel, men jag tycker fortfarande att 0404 USB är en klar vinnare sett till både funktion och kvalité.

Sen kan man ju diskutera hur relevant detta är för en hobby-användare som vill skapa lite musik.

Hoppas att du får mycket nöje med din utrustning nson!

Postat (redigerat)

Edit 2: Tror jag fått igång allt :rolleyes:

Tack för tipsen!

Redigerat av nson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.