Jump to content
Annons

Vilka hörlurar?

Recommended Posts

Pearl (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag ska använda ett par lurar till att spela till musik när jag spelar trummor. Ska inte använda dem i något studio sammanhang eller liknande utan mer för egen träning. Jag har tittat lite på Vic Firth SIH1 och Direct Sound Extreme Isolation Headphones. Vilka av dem är bäst och har ni några andra förslag i den prisklassen? De ska gjärna vara ganska så sköna och hyfsat ljud. Tack på förhand! :rolleyes:

Annons
Postat

Sennheiser HD280 Pro har bättre dämpning - trots att de inte kallas "extreme" eller liknande... 🙂

De låter helt ok och är även ok att ha på sig.

Ultrasone Proline 750 är annars mina favoriter både när det gäller komfort och ljud om man ska ha slutna lurar - men de kostar betydligt mer...

Vic Firth dämpar 24dB

Direct Sound EX-29s dämpar 29dB

Direct Sound EX-25s dämpar 25dB

Metrophone Studio Kans dämpar 29dB

Ultrasone Proline 750 dämpar 30dB

Sennehiser HD280 Pro dämpar hela 32dB !

Pearl (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Okej, men är det bra med så mycket dämpning som möjligt. Är det 32d som man ska köra på (Sennheiser HD 280 Pro)? Inte vic´s? Har aldrig haft några trumlurar innan så jag vet inte vad man ska ha för ljuddämpning. Är det bra ljud i Sennheiserna och sitter de skönt?

Redigerat av Pearl
Postat

Bättre dämpning ger dig ju bättre skydd för hörseln - och det är ju aldrig fel, eller...?

Sennheiserlurarna är lite tunna i basen, men låter annars ganska detaljerat och bra. De sitter också bra, även om jag föredrar Ultrasone, men då är man uppe på mer än dubbla priset.

Postat

Har Vi Firth hemma och de är kanon till att dämpa och passar bra. På min son! Musslorna är alldeles för små så de klämmer på öronen (och jag ser inte ut som prins Charles!). Så jag kan nog inte rekommendera dem trots allt.

Själv använder jag in-ear när jag repar till musik, vilket inte är ofta. Jag har formgjutna sedan ett bra tag, men innan dess så använde jag ThePlug. Men jag kan banne mig inte komma ihåg hur bra de dämpade trumljudet. Men de fungerade som monitorer ett bra tag.

Pearl (oregistrerad)
Postat

okej, så du menar att vic firth är ganska obekväma... Men jag skulle gjärna vilja ha några bekväma med hyfsat ljud som dämpar bra under 1000 lappen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.