Riff Postat 30 september 2004 Postat 30 september 2004 Efter några dagars läsande på detta forum så bestämde jag mig att joina er 😎 Nu är det så här, att jag hade tänkte att köpe en sån däringa digitalporta. Efter en del letande så har jag fastnat för Zoom mrs 1266. Och lyssnade på några låtar som nån kille som hette Andrew här, och några andra spelat in på en sån, Iaf så är jag mäkta intresserad att införskaffa denna smått fantastiska porta men först.. .. säg mig nu, ni Zoom mrs 1266 ägare, finns det NÅGON nackdel? Och då menar jag inte priset, inte att de inbyggda trummorna låter halvtaskigt, eller att den känns plastig eller så. Jag vill veta mer om det finns någon nackdel när det gäller echo-effecter, brummande fläkt, sölig när den ska bränna? etc... Skriv gärna det bästa och det sämsta med denna porta. För jag känner mig 99%. Men vill som sagt veta om det finns några riktiga nackdelar som jag inte hört om. Det som jag kommer spela in kommer vara mest akustiskt med sång o bas, samt piano. Det går väl att "lina" (line-in) på Zoomen va? 😉 Har bara haft erfarenhet av en 4 år gammal Korg porta, då gick det iaf o "lina". Nåväl, är tacksam för alla svar (om jag får några) 😄
Andrew (oregistrerad) Postat 3 oktober 2004 Postat 3 oktober 2004 Ok... Lite minus... -Att det t ex endast finns 6 ingångar som man kan lira in på samtidigt. (i-landsproblem) -Effekterna inuti är lite svårrattade(fast låter ändå helt ok). Finns för mycket inställningar till gitarr t ex. -Basljuden är inte så roliga fast fungerande. Största minuset är mixningsdelen... Eller rättare sagt eqn. Det finns en high och en low(man får välja en frekvens som bostas eller kapas)... Inte så mycket möjlighet till finlir där inte. Men å andra sidan går det ju relativt snabbt att bränna ner allt ok mixa i datorn... Men nu har man väl chansen till en bra deal på dom när storebrormodellen precis kommit ut... 😆
Riff Postat 4 oktober 2004 Trådstartare Postat 4 oktober 2004 -Basljuden är inte så roliga fast fungerande. Men nu har man väl chansen till en bra deal på dom när storebrormodellen precis kommit ut... Tack för svaren! Har två st följdfrågor dock.. Basljuden är det förprogrammerade loopar eller kan man göra egna slingor? 😏 hmm storebrorsmodellen till 1266? En ny? Eller vadå? 😲😆😕
Andrew (oregistrerad) Postat 5 oktober 2004 Postat 5 oktober 2004 -Basljuden är inte så roliga fast fungerande. Men nu har man väl chansen till en bra deal på dom när storebrormodellen precis kommit ut... Tack för svaren! Har två st följdfrågor dock.. Basljuden är det förprogrammerade loopar eller kan man göra egna slingor? 😲 hmm storebrorsmodellen till 1266? En ny? Eller vadå? 🙂😳😄 Näe man kan göra egna slingor... Men det har jag aldrig provat iförsig. Bara linat min bas och använt ljuden. Jo det har kommit en ny 16-kanalare. Kolla www.jam.se
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.