Jump to content
Annons

Sällskapsspel till Jul


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

YUNDAO funderar jag på litet. Det är ett brädspel jag aldrig testat. 200 SEK. Någon med erfarenhet?

XIANGQI (kinesiskt schack, alltså ej Kinaschack som är en annan grej) funderar jag också på. Finns i olika utföranden och prislägen.

TP MUSIK kan vara ett alternativ. Ett Trivial Pursuit i mindre reseformat för 150 SEK med frågor om musik enbart.

Andra förslag?

.

.

.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Pictionary och Rappakalja är ju väldigt roliga klassiker som kan rekommenderas om du ej testat dem.

Köpte även ett Schlagerspel till en kompis för ett tag sedan och det var riktigt kul. Kommer inte ihåg vad det hette, men det innehöll en liten plastflygel med numrerade tangenter som man skulle spela på och låta de andra gissa vad det var för låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pictionary och Rappakalja är ju väldigt roliga klassiker som kan rekommenderas om du ej testat dem.

Köpte även ett Schlagerspel till en kompis för ett tag sedan och det var riktigt kul. Kommer inte ihåg vad det hette, men det innehöll en liten plastflygel med numrerade tangenter som man skulle spela på och låta de andra gissa vad det var för låt.

Det där pianospelet har jag också spelat, ganska kul. Fast vissa låtar är så sjukt svåra. Fick uppdraget att spela en Chopin-låt på pianot. Hade ingen aning om hur den gick. Inte någon annan heller. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Pictionary och Rappakalja är ju väldigt roliga klassiker som kan rekommenderas om du ej testat dem.

Köpte även ett Schlagerspel till en kompis för ett tag sedan och det var riktigt kul. Kommer inte ihåg vad det hette, men det innehöll en liten plastflygel med numrerade tangenter som man skulle spela på och låta de andra gissa vad det var för låt.

Det där pianospelet har jag också spelat, ganska kul. Fast vissa låtar är så sjukt svåra. Fick uppdraget att spela en Chopin-låt på pianot. Hade ingen aning om hur den gick. Inte någon annan heller. 😛

Svårt för de som är helt tondöva och/eller hatar musik också. Alla vi här på Forumet är ju en sak, men man vet ju en del som verkligen hatar musik...

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Pictionary och Rappakalja är ju väldigt roliga klassiker som kan rekommenderas om du ej testat dem.

Köpte även ett Schlagerspel till en kompis för ett tag sedan och det var riktigt kul. Kommer inte ihåg vad det hette, men det innehöll en liten plastflygel med numrerade tangenter som man skulle spela på och låta de andra gissa vad det var för låt.

Det där pianospelet har jag också spelat, ganska kul. Fast vissa låtar är så sjukt svåra. Fick uppdraget att spela en Chopin-låt på pianot. Hade ingen aning om hur den gick. Inte någon annan heller. 🙁

Svårt för de som är helt tondöva och/eller hatar musik också. Alla vi här på Forumet är ju en sak, men man vet ju en del som verkligen hatar musik...

😮

Det finns människor till allt... men jag älskar dig, musik 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...