Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tekniska tips i all ära men roligare läsning och mer insprirerande läsning är nog hur producenter samt

låtskrivare i div genres jobbar.

Kan ställa upp på "house" jangern, och visa hur jag remixade Timmy Vegas - Cabbage Juice tex.

( 30 bäst säljande låten på traxsource 2006 ) om jag kommer ihåg hur jag ni gjorde *fniss*

Postat

Tor, hemligt än så länge

karlblau - House sektionen är redan full med artister som remixat bla. britney, justin & pussycat dolls.

Tackar ödmjukast ändå,

Matias

Postat
Tor, hemligt än så länge

karlblau - House sektionen är redan full med artister som remixat bla. britney, justin & pussycat dolls.

Tackar ödmjukast ändå,

Matias

Najs, vem har gjort dom mixarna? 😉

Postat
Jag själv skulle vilja lära mig mer om kompressionen av ljud. Just nu vad gäller för mig är "gissa dig fram" när jag använder kompressorer i reason. Jag kan inte påstå att jag vet exakt vad jag gör när jag skruvar på rattarna.

Det var precis så jag upplevde det ibörjan. Sen så lärde jag mig helt enkelt att höra mer exakt vad det var som hände när jag drog i reglagen. Ett tips är att utgå från väldigt extrema inställningar och sedan minska kompressionen tills det låter okej. Om du har threshold och ratio på max så är det lättare att höra vad som händer när man ändrar attacken och releasen.

Förresten, var det bara jag som var intresserad av stereobredd och rumsklang?

• 3 veckor senare...
Postat

Tack alla för era kommentarer och tankar!

Går allt som planerat så finns boken ute i eran favoritbokhandel till sommar-marknaden,

tack igen och fortsätt gärna att diskutera,

med vänlig hälsning,

Matias

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.