Sebbe_Hjort Postat 15 december 2007 Postat 15 december 2007 Tänkte bara höra om någon har erfarenhet av M-Audios nya AV40 monitorer? De är sanslöst billiga (1695:-/par) och jag stod länge och väl och lyssnade på de häromdagen på 4sound. Jämförde de med 8020 och Tapco S-5. Tyckte de körde över S-5 totalt, S-5 lät burkiga och hade en separation som i mina öron inte kunde jämföras med AV40. 8020 låter svinbra, men AV40 kom i mina ögon (eller snarare öron) iallafall inte jättelångt bakom med en mycket tydlig separation och riktigt bra ljud i alla register. Tydlig bas och fantastiska diskanttoppar. Låter märkligt kanske, tycker det själv också, och undrar därför om någon annan lyssnat på dem? Vad talar emot dem? Frekvensomfånget är på pappret inget vidare då de inte går lägre än 85Hz, men jag som håller på och bygger upp en budgetstudio och liksom vill ha ett bra ljud märkte inte alls av det när jag lyssnade igenom butikens exempel skiva med enbart superproducerad musik och jämförde med en "high-end" monitor som 8020. Någon som kan svara på hur pass "ärliga" de är? Vore kul att höra andras åsikter...!
Gilbert Postat 16 december 2007 Postat 16 december 2007 Har faktiskt hör dessa högtalare och... de låter väl OK... om de kostat 700 kr/paret! Förstår inte riktigt hur du kan nämna 8020 i samma mening.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.