Jump to content
Annons

Remixtävling!

sadomachine (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Hej, vi drog precis igång en remixtävling på vår hemsida, kanske kunde vara nåt för studioforumet?

Vi, bandet heter Violent work of art och spelar sedan 1994 industrimetal utan livetrummis med en massa synthar och samplingar i bakgrunderna...

Låten som ska remixas heter Stains och jag har lagt upp samtliga spår för nedladdning för att underlätta för alla....

för mer info : www.violentworkofart.com

Sadomachine.

Violent work of art.

Originalet finns på : www.myspace.com/violentworkofartofficial

• 3 veckor senare...
Annons
Postat (redigerat)

Skall titta på detta, har längtat efter att få remixa nåt som verkligen ligger långt ifrån house. Ska se om detta är nåt som tilltalar mig.

EDIT: Har lyssnat igenom låten nu och det här låter ju helt grymt bra. Bland de bättre metal bandet jag hört på länge. Ska bli kul att jobba med detta.

Redigerat av Gäst
Postat
Inga cash eller?

Nej, tyvärr...., var mer tänkt som en tävling för våra fans och alla som är sugna....

Postat (redigerat)

Jag gav mig på den i en timme ca och kom fram med detta.

Stains / Big n Tiny Mix

Inte så mycket remix kanske utan mer utbyte av trummor och mixning.

Dock var ju grundmaterialet inget att hurra för så kvalitetn är som den är.

Somg sagt har jag bara " Slösat en timme " så det är lite ont om fills och mixen måste ses över

om det nu ska göras ordentligt , Får se om jag kanske tar mig tid att göra det i helgen.

Dock har låten bytit Genre från Industrial Metal till enbart Metal eller Speedmetal kanske det är.

Nåja , kul var det i alla fall....

Hade.

God Fortsättning.

Ps.. Bra låt i övrigt , men som sagt lite slafsigt inspelat och Spelat/Editerat.

Pss.. Om jag e på riktigt bra humör kanske jag även spelar in gitarr på eller till och med byter ut originalet.

Psss.. Nu måste jag skaffa mig ett liv.

Pssss.. Näe nu ska jag hem och äta..

// Tiny //

Redigerat av Piccazzo
Postat

Haha, rätt kul...., vi som gick från rätt vanlig metal med trummis till programerad industrimetal för över tio år sen...., nu blev det programmerad metal... 😆

Jag gav mig på den i en timme ca och kom fram med detta.

Stains / Big n Tiny Mix

Inte så mycket remix kanske utan mer utbyte av trummor och mixning.

Dock var ju grundmaterialet inget att hurra för så kvalitetn är som den är.

Somg sagt har jag bara " Slösat en timme " så det är lite ont om fills och mixen måste ses över

om det nu ska göras ordentligt , Får se om jag kanske tar mig tid att göra det i helgen.

Dock har låten bytit Genre från Industrial Metal till enbart Metal eller Speedmetal kanske det är.

Nåja , kul var det i alla fall....

Hade.

God Fortsättning.

Ps.. Bra låt i övrigt , men som sagt lite slafsigt inspelat och Spelat/Editerat.

Pss.. Om jag e på riktigt bra humör kanske jag även spelar in gitarr på eller till och med byter ut originalet.

Psss.. Nu måste jag skaffa mig ett liv.

Pssss.. Näe nu ska jag hem och äta..

// Tiny //

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.