Jump to content
Annons

Julklappar?

4Trax

Recommended Posts

Nu är det i alla högsta grad dags att inhandla klappar. MIN PERSONLIGA MARDRÖM!

Vill ha tips (och säkert också många andra) på klapper till allt från 10 - 100åringar .

men helst de mest fyndiga idéer.

De tips jag kan ge och de är inte så fyndiga från tidigare år är

-Teaterbiljetter

-Konsert

-Spa presentkort

-Vinproving presentkort

????? torka

Till en kille är det ju inte så svårt, bara det är el/bensin-drivet!

Bra tips att skicka julkort är att hämta flyttkort (fri porto) juldekorera om dess framsida och skicka till släckt o vänner.

Gjorde det en gång som fattig student men det visade sig att det var nog bara jag som tyckte det var roligt. Skickas helst till kompisar med humor.

Vet iof inte om flyttkorten fortfarende är gratis det var ett tag sen jag gjorde det. 🙂

Redigerat av 4Trax
Dela på andra sajter

Annons

Borde kanske ligga under offtopic om det inte handlar om musik-julklappar... 🙂 Själv har jag nästan inte köpt något alls, det får tjejen sköta om. Låter kanske ego men eftersom vi oftast har helt olika åsikter och hon är den som bryr sig mest så är detta en god fördelning! 🙂 Själv skall jag bege mig ut nästa fredag och handla till henne - helt fel tidspunkt givetvis.

Dela på andra sajter

Vi har slutat ge julklappar till andra vuxna, men mellan paren brukar det bli en del, ibland "maskerade" som klappar från tomten eller från utekatten som kommer på besök, fåglarna eller annat... :rolleyes:

Våra föräldrar brukar förstås också ge till sina barn - så man får känna sig som barn igen på julafton.

Barnen i närmaste familjekretsen brukar däremot få gott om klappar.

Min sambo brukar fixa alla klappar. Hon är förtidspensionerad, så hon tycker bara att det är kul att få lite att göra - så jag behöver bara köpa klappar till henne. Det blir ofta något eller några av följande: handskar, fårskinnstofflor, parfym, almanacka, CD eller DVD, presentkort till spa-behandling, stickers att sätta på brev (hon har några brevvänner) etc - ja lite av varje, helt enkelt...

Mina egna julklappar till mig själv, består i lite mer akustikbehandling, troligen också någon ny intressant preamp (har inte bestämt mig ännu) - kanske en Neve - och en NAS som även fungerar som uPNP-server för att kunna köra musik till både min nya receiver (Denon SVR-3808) och datorn - och därmed slippa byta CD-skivor i växlaren eler ta in dem till datorn, utan i stället kunna föra över alla skivor till hårddisk och köra direkt därifrån.

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
mellan paren brukar det bli en del, ibland "maskerade" som klappar från tomten eller från utekatten som kommer på besök, fåglarna eller annat... :rolleyes:

Maskerade? Är det t.ex. "oj då, här var visst nåt som katten drog in, tror det var till er... även om...ja, det är ju ingen julklapp eller så..."

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vi (=jag) funderade om vi detta året skulle enbart ge julklappar till oss själva, men så bestämde vi (hoppas jag) att bara ge julklappar för max 100 kr till var och en, innebärande att var och en köper för 300 SEK alltså. En utmaning!

Funderar på att köpa nåt till mig själv som alla har kul av under julen också.

:rolleyes:

:musik

Dela på andra sajter

jag har köpt nya trummor till mig själv i julklapp.. 😏

ska köpa lite annat gött imrgn, och har beställt en sak till frugan..

kommer nog bli en dyr jul. :rolleyes:

Dela på andra sajter

Leeroy (oregistrerad)

1 Musmatta med en fyllebild på den som ska få julklappen

2 Pressentkort på typ Åhlens eller något stort varuhus, (jag skulle vilja ha ett på classolsson:D)

3 En höjdare till mor är ju en bild, blir alltid lika glad^^ spelar ingen roll. Eller en makaroitavla ^^

4 Sprit ( nån travel pack med olika vodkasmaker och någon god utblandning) Eller en dyr wisky (stavning)

5 Cigarr till far alltid uppskattar även om man e ikkerökare (:

Några sköna tisps från morrontrötta mig:D

Ha en fortsatt trevlig dag! och en god jul (:

Dela på andra sajter

Jag gillar att ge julklappar.

Jag har köpt till 23 personer i år.

Skrev upp en lista igår.

Blir bara fler och fler för varje år, tyckte det var många förra året då var det ca15-16st.

Fick bli lite billigare grejer i år dock annars hade jag blivit fattig.

Min flickvän fick iofs en Epiphone Dot men det var i samanslagen julklapp och födelesedagspesent.

Jag har fått ett par Adam A7, en Emu Sub och en pod X3 i julklapp av mig själv redan. ;-)

Dela på andra sajter

Leksaker, böcker och kläder till ungarna i släkt och bekantskapskrets.

En lugn och skön hemmajul till sambon (som just fyllde år och fick ett rejält bidrag till en systemkamera).

Kanske en POD XT till mig själv. Och så är jag barnsligt sugen på en sån här. Inte för att den är så himla bra eller nödvändig utan för att den är så söt. Samt med en viss baktanke om att locka in barnbarnet på gitarrvägen.

Dela på andra sajter

Jag önskar mej bara saker som har med musikskapande att göra. Ackegitarr, rimlexikon, hårddisk och flygbiljetter. Jodå, man skriver jättebra musik på flygplan.

Vad jag ska ge till andra har jag inte riktigt klurat ut än dock... lite skivklappar blir det nog iofs. Och böcker. Saker som smakar gott. Lite sånt.

Äh, det är ju en hel vecka kvar.

Dela på andra sajter

Vi (=jag) funderade om vi detta året skulle enbart ge julklappar till oss själva, men så bestämde vi (hoppas jag) att bara ge julklappar för max 100 kr till var och en, innebärande att var och en köper för 300 SEK alltså. En utmaning!

Funderar på att köpa nåt till mig själv som alla har kul av under julen också.

😆

Guitar Hero 3..dubbla gitarrer och julen är räddad (för alla 😆 )

Dela på andra sajter

Gravid syster = Wiikonsol med supermario galaxy samt extra handkontroller

Vegan syster = Vegetariska Kokböcker med massa recept samt köksmaskin

Svåger = Ingen jävla aning, kanske 2 såna där radiostyrda helikoptrar som kan skjuta ner varann med ir-strålar eller sprit

Flickvän = Ingen aaaaaning!!! HJÄLP!! Sprit? Mja, kanske nån trevlig skiva? Parfym=boooring och snuva. Man borde ju skriva en låt eller nåt....men....klyyyshigt...pinsamt? Modigt?...äh, det blir sprit.

Far = Sopranos säsong 1

Mor = Snygg lykta som jag inte ids beskriva

Systerbarn = Rita o kludda saker inkl en elektrisk airbrush för barn. Den såg rolig ut.

Hundarna = ben

Thats it.

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det som förbisetts här katastrofalt mycket är alla julklappar som man kan tillverka själv och ge bort.

Någon nämnde en sång - det är mycket bra.

Ännu större är att ge bort en hel cd som man komponerat själv.

Alternativt en cd eller dvd man bränt och gjort flashigt konvolut och booklet till, om nån favoritartist/band.

Man kan sticka en tröja.

Baka lyxkonfekt, vilket jag själv gjort och gett bort. Blev mycket uppskattat. Slutade med att det affärsköpta godiset bara blev liggande dock...

Rita en serietidning och ge minsta syskonet.

😛

Redigerat av musik
Dela på andra sajter

Jag köpte en fotobok om the Beatles igår som jag ska ge till pappa. Den var rätt fräck boken, typ 600 bilder i den varav flertalet har aldrig publicerats. Hoppas han gillar den. Annars får väl jag läsa den.

jisses.vart hittade du den??

det skulle sitta som en smäck till mor o far.. 😛

Dela på andra sajter

Det som förbisetts här katastrofalt mycket är alla julklappar som man kan tillverka själv och ge bort.

Någon nämnde en sång - det är mycket bra.

Ännu större är att ge bort en hel cd som man komponerat själv.

Alternativt en cd eller dvd man bränt och gjort flashigt konvolut och booklet till, om nån favoritartist/band.

Man kan sticka en tröja.

Baka lyxkonfekt, vilket jag själv gjort och gett bort. Blev mycket uppskattat. Slutade med att det affärsköpta godiset bara blev liggande dock...

Rita en serietidning och ge minsta syskonet.

😛

Håller med där man byter ju bara pengar!

Har spelat in julfilmer nästan varje år som hela släckten kan titta på. Mest bizzart och sjuka men j*vligt uppskattad.

Tar typ 2 veckor och sammanställa en sån film. Sitter oftast på julaftons morgon med eftertexter och svettig panna.

Men ändå så undrar de var presenterna är!??

Dela på andra sajter

Hmm... inte helt schysst fördelning. 😛

Grymt att få en Wiikonsol.

Och supergrymt att få en veggo-bok om man gillar sånt! 😛

Dela på andra sajter

Hmm... inte helt schysst fördelning. 😛

Grymt att få en Wiikonsol.

Och supergrymt att få en veggo-bok om man gillar sånt! 😛

jag brukar ge frugan kokböcker.. det är alltid uppskattat.. tänkte ge henne ngra köksredskap iår, men det kan lätt tas som en pik.. 😄 vore inte så snällt..

Dela på andra sajter

Jag köpte en fotobok om the Beatles igår som jag ska ge till pappa. Den var rätt fräck boken, typ 600 bilder i den varav flertalet har aldrig publicerats. Hoppas han gillar den. Annars får väl jag läsa den.

det skulle sitta som en smäck till mor o far.. 😕

Den fanns på Bokia (149:-) och på Ica Maxi (129:-). Länk till den på adlibris: HÄR
Dela på andra sajter

Årets mest välbehövliga julklapp är precis ivägskickad; 600 kr till en symaskin åt mitt fadderbarn (numera 17 år) i Benin, som började sin sömmerskeutbildning nu i somras. Plötsligt kändes alla andra juklappar helt jävla onödiga ...

Barnfonden

Redigerat av Assar
Dela på andra sajter

... och därmed drabbades alla plötsligt av välgörarprestationsångest ...

Sorry, det var inte meningen att sabba shoppingglädjen. Det är trots allt det julen handlar om.

Kom igen nu, vad köper ni för roliga och helt onödiga prylar?

Dela på andra sajter

det skulle sitta som en smäck till mor o far.. 😊

Den fanns på Bokia (149:-) och på Ica Maxi (129:-). Länk till den på adlibris: HÄR

ahh.. fan va GÖTT.. då blir det en sådan..t ack för tipset.. en rolig bok till ngn som gillar mat och laga mat är indiska kokbäcker.. finns mkt mkt mkt mkt roligt att hämta ur den indiska matkulturen.

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Årets mest välbehövliga julklapp är precis ivägskickad; 600 kr till en symaskin åt mitt fadderbarn (numera 17 år) i Benin, som började sin sömmerskeutbildning nu i somras. Plötsligt kändes alla andra juklappar helt jävla onödiga ...

Barnfonden

Lyfter på hatten!

🙂

Dela på andra sajter

... och därmed drabbades alla plötsligt av välgörarprestationsångest ...

Sorry, det var inte meningen att sabba shoppingglädjen. Det är trots allt det julen handlar om.

Kom igen nu, vad köper ni för roliga och helt onödiga prylar?

🙂

Den perfekta julklappen om man vill bidra till välgörenhet, är annars Kontrollrummets julskiva - där all behållning går till Rädda Barnen, helt oavkortat. 😆

Dela på andra sajter

Ööh, julklappar var det ja... Kan ju knappt komma på vad jag vill ha själv, hehe.

Än så länge har jag kommit på att brorsan ska få ett par nya datorhögtalare. De han har är rätt skruttiga.

Sen fyller han år den 23 också, så då ska man skaffa en födelsedagspresent och klappar till mamma och pappa. Det blir till att stressa ihjäl sig i helgen...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.