Heikki (oregistrerad) Postat 1 februari 2004 Postat 1 februari 2004 Leta på: http://www.kvr-vst.com Där kan du hitta en hel del.
Plus o Minus Postat 1 februari 2004 Postat 1 februari 2004 www.yohng.com är ett bra tips. alla pluggar på den sidan är cpu snåla och ypperliga i live samanhang 😳
Neko Postat 2 februari 2004 Postat 2 februari 2004 (redigerat) Kolla in 4front Piano. Har även varit med på en studioskiva. (Minns ej vilket nummer.) Samt Mda Piano, funkar bra sålänge du inte ska göra allt för leadiga (låter bra, men inte bäst, så jag håller det gärna i bakgrunden.) Redigerat 2 februari 2004 av Neko
aspucko Postat 2 februari 2004 Postat 2 februari 2004 Jag testade 4front piano igår. Jag fick en Aha-upplevelse av det. Det gav mig asschysst spelglädje! Vet ej om det har med ljudet att göra eller att jag inte spelat piano på länge... Även fast det inte låter lika "bra" som ett samplat piano på flera hundra MB så är det klart värt att prova. Och vem har sagt att ett pianoljud är bra bara för att det är naturtroget? 😄
Carl_B Postat 18 februari 2004 Postat 18 februari 2004 FL Keys e väl helt ok med ett hyffsat reverb o rätt eq annars..
Synthetique Postat 24 februari 2004 Postat 24 februari 2004 Mda's Piano låter riktigt jävla bra om man lägger på lite dist o en enkel reverb. Tror att jag tryckte på en flanger också nån gång så de lät riktigt tjusigt. Men effekterna får ju självklart inte överdrivas. Lite lätta modifieringar på soundet gör att det kan låta riktigt stort och tungt.
Agent_Embryo Postat 24 februari 2004 Postat 24 februari 2004 IK Multimedia's Sampletank Free har ett ganska bra pianoljud "Acoustic Grand 3".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.