ChrioN Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Håller på att göra lite sladdar men jag är inte helt bombsäker på vilken pigg som jord ska anslutas till...är det den i mitten? bättre att fråga än att pajja studion 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Det brukar vara en liten symbol tryckt i plasten för jord ..tror det är mittenpinnen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
freddo Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Tror också det är mittenpinnen... Kontakten heter C14 (IEC) om det kan va till nån hjälp (pluggen heter C13)! Mvh, Fredrik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 jord i mitten ! sladden kan vara brun, svart eller gul med grön spiralband. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Jord ska ALLTID, UTAN UNDANTAG vara GUL/GRÖN!!! Blå eller svart är noll och brun eller vit är fas - men dessa är inte så noga hur de kopplas egentligen, om man har jordat chassit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Jag stöttar Claes i hans svar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Jord ska ALLTID, UTAN UNDANTAG vara GUL/GRÖN!!! här i Sverige, YES ! jag har dock hittat konstiga färgsättningar i utomlandsfödda apparater Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Jord ska ALLTID, UTAN UNDANTAG vara GUL/GRÖN!!! här i Sverige, YES ! jag har dock hittat konstiga färgsättningar i utomlandsfödda apparater 😄 Jag stöttar Rockfart i hans kommentar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChrioN Postat 30 september 2004 Trådstartare Dela Postat 30 september 2004 (redigerat) jag rekommenderar alla med massa rackmonterade grejer att köpa en powerconditioner. Dom är inte dyra, och alla strömsladdar blir osynliga. Hur bra som helst. Sen att det är dimmbara lampor som lyser upp nedanstående grejer gör ju inte saken sämre. Men det bästa av allt är att den inte stör min intrustning ett skvatt! Var lite tveksam i början, att ha den i samma rack som ljudkort m.m. men det funkar kanoners! edit: Oj...upptäckte precis att detta inte har ett skit med resterande tråd att göra. Lite offtopic i offtopic så att säga Redigerat 30 september 2004 av ChrioN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 (redigerat) Jord ska ALLTID, UTAN UNDANTAG vara GUL/GRÖN!!!Blå eller svart är noll och brun eller vit är fas - men dessa är inte så noga hur de kopplas egentligen, om man har jordat chassit. Betänk bara att gamla kåkar kan ha röd tråd i väggen för jorden. Den gamla standarden tydligen. //Nemo Redigerat 30 september 2004 av captain nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.