Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjenna! vet att de redan finns massor av trådar med folk som har problem med mixdownen i cubase, och jag har sökt men ingen av trådarna löser mitt problemn..

iallafall, jag skulle göra en mixdown på en låt jag gjort, men upptäcker att jag saknar 3 spår. det var dom 3 spåren jag spelade in senast. testade att spela in dom på nytt, hjälpte inte. testade att lägga in på nya kanaler, men de hjälper inte.

sen är det en konstig grej, om jag väljer "asio toneport ux1" som output så saknas dessa 3 spåren, och om jag väljer "stereo out" så kommer bara dom spåren med.

känns som att det borde vara ett enkelt problem när man vet detta, men ja kan inte lösa det. har testat att ta bort pluggar å så men det funkar inte.

har läst manualen

tack på förhand !!

johan

Annons
Postat (redigerat)
om du tittar på de tre kanalerna i inspectorn eller mixern, vilken output är de vald till? Och vilka outputs har du?

( Kolla i devices, vst outputs. )

tack för svaret, ska kollla på det,,🙂

edit: problemet löst, hade satt kanalerna på fel output. tackar för hjälpen 😳

Redigerat av hanzzon

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.