Lindeberg Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 * Voxengo: GlissEQ Den är mkt bra! Gliss2:an använder jag ofta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 * Smart Electronix: Nyquist EQ (gratis) Den, Ambience och Luxonix LFX-1310 är nya tillskott till mina pluggmåsten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Debree Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 Waves, särskilt Renaissance-pluggarna. Och L2:an (fast numera L3 multimaximizer 😛 ). Amplitube hade jag nog inte klarat mig utan idag.. kan användas på allt =) Gillar Timeworks delay också. När det gäller vsti:s så ligger B4:an bra till hos mig.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 (redigerat) Den är mkt bra! Gliss2:an använder jag ofta. Kul att du också gillar den! Det får bli mitt nästa köp. Jag demade Sonalksis eq, Voxengo gliss och CurveEQ och Kjaerhus GEQ-7. Ljudmässigt gillade jag Glissen bäst. Sonalksis låter tufft när man drar i den, men när jag sedan A/B med opåverkad signal kändes det som jag skruvat bort själva kärnan i ljudet. Men jag är övertygad om att den funkar bra på enstaka instrument, som en effekt. GEQ-7 är inte helt olik Gliss, men har något irriterande väsigt i diskanten. Det slutar med att jag bypassar det översta bandet. Både Curve och Gliss är otroligt flexibla! Det enda jag har att klaga på är att Voxengo inte lägger ner så mycket krut på GUI (användargränssnittet). Det tar ett tag att fatta logiken. Ett stort plus för Gliss är att den är processorsnål jämfört med de andra. Och slutligen är den billigast av dom! 😛 /Joachime Redigerat 1 november 2004 av joachime Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.