feffe (oregistrerad) Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Tjena, äger jsälv inga riktiga pluggar. Men ska väll skaffa det nu också då när man har hemma studio. och då har jag en fråga. VIlken är vilka pluggar skulle du absolut inte klara dig utan? VSTi räknas också 😄 /Feffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredster Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Tjena, äger jsälv inga riktiga pluggar.Men ska väll skaffa det nu också då när man har hemma studio. och då har jag en fråga. VIlken är vilka pluggar skulle du absolut inte klara dig utan? VSTi räknas också 😄 /Feffe Hela samlingen man får med UAD-1!! Speciellt Realverb Pro och Pultec EQ....låter fruktansvärt bra!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tuben Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Amwidas eq och comp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Nog finns det väl en liknande pågående diskussion på forumet? Jaja, denna gång söker jag inte år nån annan... Klarar mig inte utan L2:an, såklart. Sen gillar jag Korgs Legacy-paket mer och mer, men favoriten på instrumentsidan är nog Moog Modular trots allt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Battery, Kontakt, Waves, min voxengo ... förresten vid närmare eftertanke vill jag behålla alla mina pluggar... de är mina.. kom inte hit...rör dem inte.. flås flås flämt drägel... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusikMakaren Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 I mitt låtskriveri vill jag helst inte vara utan - Groove Agent - Virtual Guitarist - Hypersonic - Symphonic Strings (Sampletank LE) ...coh snart vill jag inte vara utan Bromstick Bass heller... /Jan Olof Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 När man väl har fastnat för ett gäng pluggar, så är det svårt att tänka sig en framtid utan dem... Vissa är kanske mindre viktiga, men har ändå sin plats... SampleTank2 XL HALion2 - med alla Scarbee-biblioteken! LM4 Mk2 Groove Agent Virtual Guitarist Virtual Guitarist Electric Edition Hypersonic Melodyne T-Racks Mindre nödvändiga för min setup: Amplitube BFD Plex XPhraze D'Cota Voice Machine Tassman På ingång: GPO, som jag hoppas hamnar i den övre delen... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Fm7 Microtonic Pro 53 Synth 1 Utan dessa skulle jag stå ganska platt tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 (redigerat) Heh, oj vad tråkig jag är. Mitt svar blir ingen plugin. Jag är inte så fäst vid någon plugin att jag måste använda den, givetvis finns det pluggar jag gillar mer och mindre. Antar att det är någon sorts skada från att ha pysslat med musik till gameboy och dylikt. Sålänge det piper, knastrar och sprakar så det göra något av det om man bara är kreativ, jag gillar utmaningar 😄 EDIT: Eller förresten jag har en favorit för stunden.. meeeen det får ni se först i nästa nummer av tidningen 😄 /Majken Redigerat 29 september 2004 av Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Tjena, äger jsälv inga riktiga pluggar.Men ska väll skaffa det nu också då när man har hemma studio. och då har jag en fråga. VIlken är vilka pluggar skulle du absolut inte klara dig utan? VSTi räknas också 😄 /Feffe Hela samlingen man får med UAD-1!! Speciellt Realverb Pro och Pultec EQ....låter fruktansvärt bra!! Håller med. Två pluggar som jag ska handla sedan är Cambridge EQ:n och Fairchild kompressorn....är bara ett måste. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 (redigerat) Hela samlingen man får med UAD-1!! Speciellt Realverb Pro och Pultec EQ....låter fruktansvärt bra!! Ditto det där..använder nästan enbart UAD-1 kompressorerna numera. Andra favvisar: Eqium Renaissance EQ, Renaissance Comp, L2 Amplitube Mod Delay m.fl Redigerat 30 september 2004 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 vilka pluggar skulle du absolut inte klara dig utan? Amplitube, Battery & Groove Agent (tills mitt DFH kommer förstås ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
staf Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 konstigt att ingen har sagt Waves? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Nog finns det väl en liknande pågående diskussion på forumet?Jaja, denna gång söker jag inte år nån annan... Klarar mig inte utan L2:an, såklart. Sen gillar jag Korgs Legacy-paket mer och mer, men favoriten på instrumentsidan är nog Moog Modular trots allt. Staf: L2:an är en Waves-plugg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Nog finns det väl en liknande pågående diskussion på forumet?Jaja, denna gång söker jag inte år nån annan... Klarar mig inte utan L2:an, såklart. Sen gillar jag Korgs Legacy-paket mer och mer, men favoriten på instrumentsidan är nog Moog Modular trots allt. Staf: L2:an är en Waves-plugg. Sedär ja! Jag tror att vi har hittat nåt som du kan hjälpa Staf med. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindh Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Freeverb! Jag slutar aldrig förvånas över hur förvånansfullt användbar denna plugg kan vara. För övrigt finns mina "måste ha" pluggar i ovanstående meddelanden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 http://www.smartelectronix.com/ har en hel massa gratispluggar som är helt otroliga! Inte särskilt mycket vanliga reverb eller kompressorer, utan mestadels kreativa (o)ljudmanipulatorer. Crazy Ivan är ett exempel på en plugg som kan få det snällaste lilla ljudet att låta som ett avgrundsvrål... 😄 Vansinnigt kul!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kristofer2000 (oregistrerad) Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 * NI Pro52 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kristofer2000 (oregistrerad) Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 sen finns förstås Pro 53 men har inte testat denna ännu 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TonyHEX Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Hypersonic Xphraze SupaTrigga PSP Vintage Warmer (mums) Resten är samplingar (samplepacket som följer med FLStudio är shysst) och alla effekter som redan finns i FL då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
staf Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Nog finns det väl en liknande pågående diskussion på forumet?Jaja, denna gång söker jag inte år nån annan... Klarar mig inte utan L2:an, såklart. Sen gillar jag Korgs Legacy-paket mer och mer, men favoriten på instrumentsidan är nog Moog Modular trots allt. Staf: L2:an är en Waves-plugg. missade det inlägget, jag syftade på waves paketet "diamond bundles platinum".. alla pluggar där är väl användbara. & speciellt denna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frontalkrock (oregistrerad) Postat 9 oktober 2004 Dela Postat 9 oktober 2004 UAD: 1176, LA-2A, Pultec Pro, Fairchild, PL PoCo: Sony Oxford paketet Microtonic Minimoog Kantos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zebulon (oregistrerad) Postat 9 oktober 2004 Dela Postat 9 oktober 2004 om vi pratar synth plugg så är det ju väldigt individuelt och kopplat till vilken musik man gör.men en som jag inte kan leva utan är B4.vet att en del tycker den suger men det går att få den riktigt levande.har hört att Charlie är bättre,men som sagt,har en bekant som inte tycker NON är dansant så... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chris_Emil Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 PRO 53 Vanguard Reaktor 3 T Racks LM4 Kontakt ett litet axplock ur min "måstelista" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ravioli Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 Fish fillets, digitalfishphones.com är underbara, speciellt Blockfish till distad gitarr. Skräpigt ljud blir som nytt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GeckoYamori Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 Effekter: Classic Compressor, Classic Limiter, och FLs inbyggda reverb- och delaypluggar Instrument: Synth1, QuadraSID, och FLs inbyggda sampler 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 Effekter:Classic Compressor, Classic Limiter Är det som där Kjaerhus Audio-pluggarna du menar? Classic Eq och Classic Compressor är antagligen dom sämsta pluggarna jag testat. Testa några andra grejer, du kommer att bli positivt överaskad - av allt! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 Endorphin dual-band stereo compressor Har helt och hållet ersatt FL:s vanliga kompressor hos mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 Waves C1 är ju bra till det mesta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 Använder: * UAD-1: LA2A, 1176, Pultec, EX-1 * Smart Electronix: Nyquist EQ (gratis) Skulle vilja ha: * Voxengo: GlissEQ, PHA-979, Crunchessor * Waves: De-esser, C4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.