BozoB Postat 15 december 2007 Dela Postat 15 december 2007 (redigerat) - Går det ta bort inlägg? Redigerat 15 december 2007 av BozoB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BozoB Postat 15 december 2007 Dela Postat 15 december 2007 (redigerat) eftersom det ändå borde cirkulera lite tecno nissar på den här tråden..vad skulle det här vara för genre? http://www.youtube.com/watch?v=Mqwk_oM-bg0 vore kul att få veta..den bästa spelmusik jag hört och skulle gärna hitta artister som gjorde liknande stil av musik! Trance, Drum & Bass och lite hissmusic typ.. 🙁 Nä jag hittar ingen genre som sitter som en smäck på denna låt .. Men break beat + lite dream trance kanske... Typisk spelmusik skulle jag säga. Unreal Tournament III har musik i samma stil.. Alltså snällare elektronisk musik som tar lite från varstans och blir nånslags bakgrund till spelandet. Redigerat 15 december 2007 av BozoB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wallie999 Postat 15 december 2007 Dela Postat 15 december 2007 Det står bredvid, "Ambient Drum n Bass" 🙁 Sök runt lite på nätet efter ambient drum n bass eller atmospheric drum n bass så hittar du säkert nåt du gillar. Om du särskilt gillar trummorna i låten så kan du bara söka på drum n bass (alternativt jungle), det finns en hel genre med sådana trummor. Vill du ha ett lite musikhistoriskt perspektiv på det hela rekommenderar jag den här videon: En 20 minuter lång dokumentär om historien kring de trummor som är samplade i låten som du gillade. Trummbreaket är förmodligen det mest samplade någonsin och dokumentären är väldigt intressant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.