Jump to content
Annons

Nördarna som gör elektronisk musik

Sonefors

Recommended Posts

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

eftersom det ändå borde cirkulera lite tecno nissar på den här tråden..

vad skulle det här vara för genre?

http://www.youtube.com/watch?v=Mqwk_oM-bg0

vore kul att få veta..den bästa spelmusik jag hört

och skulle gärna hitta artister som gjorde liknande stil av musik!

Trance, Drum & Bass och lite hissmusic typ.. 🙁 Nä jag hittar ingen genre som sitter som en smäck på denna låt .. Men break beat + lite dream trance kanske... Typisk spelmusik skulle jag säga. Unreal Tournament III har musik i samma stil.. Alltså snällare elektronisk musik som tar lite från varstans och blir nånslags bakgrund till spelandet.

Redigerat av BozoB
Dela på andra sajter

Det står bredvid, "Ambient Drum n Bass" 🙁 Sök runt lite på nätet efter ambient drum n bass eller atmospheric drum n bass så hittar du säkert nåt du gillar. Om du särskilt gillar trummorna i låten så kan du bara söka på drum n bass (alternativt jungle), det finns en hel genre med sådana trummor.

Vill du ha ett lite musikhistoriskt perspektiv på det hela rekommenderar jag den här videon:

En 20 minuter lång dokumentär om historien kring de trummor som är samplade i låten som du gillade. Trummbreaket är förmodligen det mest samplade någonsin och dokumentären är väldigt intressant.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.