Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Universal Audio Har släppt ny mjukvara till UAD-1 dspkorten.

Version 4.9.0 med några buggfixar och tillsnyggningar av bla precisionserien. Windowsversion MACversion

Dessutom så släpper dom två nya pluggar. SPL Transient Designer & Precision Buss Compressor.

SPL Transient Designer är en envelop/compressor där man kan både öka och minska attack och release/sustain. Bra till bla trötta slagverk. Precison Buss Compressorn är en variant av tidigare Precision produkter. En busskompressor som man kan highpassa så att man får bort pumpet eftersom det är rätt mkt energi i dom nedre regionerna(om man nu vill det). En annan funktion som kan tänkas vara fånig är att man kan köra en fade på pluggen. Både in och ut. Till vilken nytta?

Pluggarna kostar 199 USD styck. Men eftersom UA är generösa så han vi användare en kunpong på 50 USD liggandes i våra konton.

SPL-main.jpg precision-buss-main.jpg

Demonstration av SPL

Demonstration av Precision Buss Compressor

Källa: Rubbet är saxat från Universal Audio

Redigerat av KillwithSkill
  • 2 veckor senare...
Annons
Postat

Funderar själv på om jag ska slå till på Spl'en.

Men den funkar bra? Jag vill ju ha en bra till trummorna som tjongar till det rejält. Det finns ju en enveloper i Logic som brukar funka bra. Men den här lär väl vara bättre? Lite kluven eftersom man fått en rabattkupong på 50 usd och vill utnyttja den. Eller man kanske ska slå till på Precision Bus Compressorn? Har ju fö alla pluggar i Precisionserien.... 😉

Postat

anl. till fade in o ut skulle jag tro är för att folk inte pallar göra automationer.. 🙂

dom lata asen.. folk altså! 🙂

Elof (oregistrerad)
Postat
  KillwithSkill sa:
Slog till på SPL-Designern. Den gör susen! 🙂

Har bara prövat hårdvaran. Enveloper har ju många fler inställningar (som man iof inte alltid behöver), men jag tycker splen jobbar snyggare. Har du jämfört med hårdvaran och kan ge ett utlåtande?

Postat

Ni som har kolla på denna hårdvara, kommer det nån upphottad hårdvara ??

Har hört nånting om att hårdvaran skulle börja bli till åren kommen....

Postat
  Elof sa:
  KillwithSkill sa:
Slog till på SPL-Designern. Den gör susen! 🙂

Har bara prövat hårdvaran. Enveloper har ju många fler inställningar (som man iof inte alltid behöver), men jag tycker splen jobbar snyggare. Har du jämfört med hårdvaran och kan ge ett utlåtande?

Nej, jag hade fakiskt inte aning om SPL. Det var nåt helt nytt för mig, så jag har ingen erfarenhet av hårdvaruversionen.

Det var demo-videon på UA's sida som fick mig att slå till på den. Innan det så visste jag inte att det ens fanns.

Tycker den jobbar bra. Gör det den ska och riktigt bra. Testat på trummor och det blir en otrolig skillnad. Drar man på sustainen så blir det riktigt "tjoiiing" i virveln. 🙂

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Jag har testat både SPL hårdvara, SPL pluggen från denna tråd och Sony Oxfords Transient Modulator som är ungefär samma grej.

SPL hårdvara och plugg funkar och låter likadant tycker jag, men då jämför jag ur minnet eftersom jag inte haft dom sida vid sida. SPLen är bättre överlag än Sony tycker jag, men inte med hästlängder. Därför nöjde jag mig med Sonyn eftersom jag redan hade den. Men om jag skulle köpt en av pluggarna idag och inte haft något sånt här verktyg innan så skulle jag ha gått på SPL pluggen.

Det slutar nog med att jag köper den också så småningom. Man kan aldrig ha för mycket shit.

Redigerat av Strange Leaf

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.