Jump to content
Annons

Creative Prodikeys

tardwe

Recommended Posts

Man kan hitta många som neggar produkten, men det verkar vara något slags allmänt "Creative-hat" som ligger bakom (vilket kanske inte är oävet, men även en blind höna...)

Jag tycker idén är klockren eftersom jag har ont om plats på skrivbordet där mixerbord, v-amp, effekter osv ska få plats.

Någon som har provat Prodikeys och kan ge ett objektivt "betyg" och kanske bortse från att det är Creative. Är det bara en leksak, eller funkar det?

Dela på andra sajter

Annons

Jag har en hemma, det är en kul leksak 😄 . Jag gillar tangentbordet eftersom att det är så stort och robust...men det är samtidigt den största nackdelen, att den tar så pass stor plats på skrivbordet.. 😄

Vill inte uttala mig om den är värd sina 900:-, i ärlighetens namn använder jag inte midi-tangentordet så ofta. Däremot är det smidigt att ingen extra midi-kabel behövs, utan kopplas bara in med en vanlig tangentbordskontakt. 😄

//Nisse

Dela på andra sajter

Någon som provat att söka på forumet?

Som jag skrev i min första mening så har jag hittat många som neggar den (detta har jag hittat genom att SÖKA), men de flesta verkar göra det för att det är Creative-negativa inte för att det provat produkten. Men tack ändå. Jag SÖKER vidare på andra forum.

Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Som jag skrev i min första mening så har jag hittat många som neggar den (detta har jag hittat genom att SÖKA),

Så varför inte fortsätta dina funderingar i dom trådar du hittade, istället för att starta en ny om exakt samma sak?

Kan inte tänka mig att det går till annorlunda på ANDRA :rolleyes: forum, men ha det så bra.

Dela på andra sajter

Så varför inte fortsätta dina funderingar i dom trådar du hittade, istället för att starta en ny om exakt samma sak?

Kan inte tänka mig att det går till annorlunda på ANDRA :rolleyes: forum, men ha det så bra.

Kanske inte, men man kanske får man ett trevligare bemötande än en sarkastisk kommentar äv de som är mer vana vid att använda forum.

Dela på andra sajter

Faktum kvarstår, även om det inte skulle vara en creativeprodukt, är den inte så vidare bra. Tanken är god, men jag tycker inte att resultet är direkt övertygande.

Jag gillar Creative. Och minikeyboards. Ska nog kolla upp.

Ganska praktiskt med PS2-anslutning också.

Dela på andra sajter

Nattvaktaren, din dissare, jag gillade dig bättre som färgad. 😉

Detta är mitt sanna jag.

Förresten är jag nu med i 1000-klubben, och inte du.

Neko: Så dåliga kan väl inte tangenterna vara? Man är ju inte Elton John precis, behöver inga vägda pianoklavs här inte.

Hur är det nu med Micro Korg förresten? Den är väl också lite budget i keyboardet?

Dela på andra sajter

Japp det är inte världens skönaste klaviatur på den heller, det kan jag villigt erkänna. Men det är bättre än prodikeys... Men min halvfina klaviatur sitter på en riktig synt som gör ljud, och det är ljuden jag är ute efter i Korgen i huvudsak. Hade en större midiklaviatur som tog upp en ushlig massa plats men som hade lite bättre tangenter innan. Sålde den dock pga utrymmesbrist.

EDIT: moddade lite

EDIT 2: Och behöver man verkligen en så liten grunka som prodikeys så duger den säkert gott. Framförallt tycker jag det är viktigast att testa en produkt själv innan man köper den. Men ska jag köpa en midiklaviatur skulle jag nog personligen välja något större och bättre, men det är å andra sidan min ensak.

Redigerat av Neko
Dela på andra sajter

Nattvaktaren, din dissare, jag gillade dig bättre som färgad. 😉

Detta är mitt sanna jag.

Förresten är jag nu med i 1000-klubben, och inte du.

Minsann. Men om vi fortsätta denna givande dialog lite till såhär så är jag snart oxå med! 😄

Dela på andra sajter

Det är ju alldeles för små tangenter. Det blir pekfingervalsen

alá Gubben Noak och inget man kan köra loss på.

Alla klaviaturer med små tangenter är ett rent fasanfullt...

Men den lille japanen på creatives hemsida spelar ju både rock'n'roll-trummor och orgel, sax och vackert piano?? Dessutom är det ju anslagskänsligt. Så om man trycker ner löst så blir det en svagare ton än om man trycker ner hårt. Det är ju skitbra. Då blir det precis som ett riktigt piano.

😛

Dela på andra sajter

Äh, det där är bara en modefluga. Precis som Internet. Det försvinner snart.

Kan vara en IT-bubbla som lägger sig i musikprylar

precis som VESTE och Sikvenser programen.

Det är ju samma med det där vad det nu heter, mp33

tror jag det heter... :rolleyes:

Dela på andra sajter

Kan någon vara så vänlig och förklara ordet neggar för mig?

///Minus

Negativiserar kanske?

Tack å du store lingvist!

Kan man när man positiviserar säga possar då?

///Minus

Absolut!

Och så kan man säga att man är neggi eller pussy. 😉

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.