tardwe Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Man kan hitta många som neggar produkten, men det verkar vara något slags allmänt "Creative-hat" som ligger bakom (vilket kanske inte är oävet, men även en blind höna...) Jag tycker idén är klockren eftersom jag har ont om plats på skrivbordet där mixerbord, v-amp, effekter osv ska få plats. Någon som har provat Prodikeys och kan ge ett objektivt "betyg" och kanske bortse från att det är Creative. Är det bara en leksak, eller funkar det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Någon som provat att söka på forumet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Jag har en hemma, det är en kul leksak 😄 . Jag gillar tangentbordet eftersom att det är så stort och robust...men det är samtidigt den största nackdelen, att den tar så pass stor plats på skrivbordet.. 😄 Vill inte uttala mig om den är värd sina 900:-, i ärlighetens namn använder jag inte midi-tangentordet så ofta. Däremot är det smidigt att ingen extra midi-kabel behövs, utan kopplas bara in med en vanlig tangentbordskontakt. 😄 //Nisse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Skrivit tidigare, men fyller i här för lathetens skull. Plastigt, tråkigt, ingen känsla alls i det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Skrivit tidigare, men fyller i här för lathetens skull. Plastigt, tråkigt, ingen känsla alls i det. Oxå som tidigare Vilken skit 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tardwe Postat 30 september 2004 Trådstartare Dela Postat 30 september 2004 Någon som provat att söka på forumet? Som jag skrev i min första mening så har jag hittat många som neggar den (detta har jag hittat genom att SÖKA), men de flesta verkar göra det för att det är Creative-negativa inte för att det provat produkten. Men tack ändå. Jag SÖKER vidare på andra forum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Patek Philippe Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Den här killen verkar gilla den... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Som jag skrev i min första mening så har jag hittat många som neggar den (detta har jag hittat genom att SÖKA), Så varför inte fortsätta dina funderingar i dom trådar du hittade, istället för att starta en ny om exakt samma sak? Kan inte tänka mig att det går till annorlunda på ANDRA forum, men ha det så bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tardwe Postat 30 september 2004 Trådstartare Dela Postat 30 september 2004 Så varför inte fortsätta dina funderingar i dom trådar du hittade, istället för att starta en ny om exakt samma sak? Kan inte tänka mig att det går till annorlunda på ANDRA forum, men ha det så bra. Kanske inte, men man kanske får man ett trevligare bemötande än en sarkastisk kommentar äv de som är mer vana vid att använda forum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Kjam. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Faktum kvarstår, även om det inte skulle vara en creativeprodukt, är den inte så vidare bra. Tanken är god, men jag tycker inte att resultet är direkt övertygande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Faktum kvarstår, även om det inte skulle vara en creativeprodukt, är den inte så vidare bra. Tanken är god, men jag tycker inte att resultet är direkt övertygande. Jag gillar Creative. Och minikeyboards. Ska nog kolla upp. Ganska praktiskt med PS2-anslutning också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tardwe Postat 30 september 2004 Trådstartare Dela Postat 30 september 2004 Tack Neko. Då vet jag och kan övergå till att försöka få mer plats på skrivbordet för ett separat klaviatur istället Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Gör så om du vill ha något som är av lite kvalité. Till och med min gamla Yamaha keyboard som jag hade när jag var 9 hade en bättre känsla i tangenterna än denna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Nattvaktaren, din dissare, jag gillade dig bättre som färgad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Nattvaktaren, din dissare, jag gillade dig bättre som färgad. 😉 Detta är mitt sanna jag. Förresten är jag nu med i 1000-klubben, och inte du. Neko: Så dåliga kan väl inte tangenterna vara? Man är ju inte Elton John precis, behöver inga vägda pianoklavs här inte. Hur är det nu med Micro Korg förresten? Den är väl också lite budget i keyboardet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 (redigerat) Japp det är inte världens skönaste klaviatur på den heller, det kan jag villigt erkänna. Men det är bättre än prodikeys... Men min halvfina klaviatur sitter på en riktig synt som gör ljud, och det är ljuden jag är ute efter i Korgen i huvudsak. Hade en större midiklaviatur som tog upp en ushlig massa plats men som hade lite bättre tangenter innan. Sålde den dock pga utrymmesbrist. EDIT: moddade lite EDIT 2: Och behöver man verkligen en så liten grunka som prodikeys så duger den säkert gott. Framförallt tycker jag det är viktigast att testa en produkt själv innan man köper den. Men ska jag köpa en midiklaviatur skulle jag nog personligen välja något större och bättre, men det är å andra sidan min ensak. Redigerat 30 september 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Nattvaktaren, din dissare, jag gillade dig bättre som färgad. 😉 Detta är mitt sanna jag. Förresten är jag nu med i 1000-klubben, och inte du. Minsann. Men om vi fortsätta denna givande dialog lite till såhär så är jag snart oxå med! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Det är ju alldeles för små tangenter. Det blir pekfingervalsen alá Gubben Noak och inget man kan köra loss på. Alla klaviaturer med små tangenter är ett rent fasanfullt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Det är ju alldeles för små tangenter. Det blir pekfingervalsenalá Gubben Noak och inget man kan köra loss på. Alla klaviaturer med små tangenter är ett rent fasanfullt... Men den lille japanen på creatives hemsida spelar ju både rock'n'roll-trummor och orgel, sax och vackert piano?? Dessutom är det ju anslagskänsligt. Så om man trycker ner löst så blir det en svagare ton än om man trycker ner hårt. Det är ju skitbra. Då blir det precis som ett riktigt piano. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Dessutom är det ju anslagskänsligt. Så om man trycker ner löst så blir det en svagare ton än om man trycker ner hårt. Det är ju skitbra. Så dj-vla smart. Är det nåt nytt påfund? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Sen såg jag att det fanns både svarta & vita tangenter... Varför är det på detta viset ? Är dom svarta moll och dom vita dur... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Sen såg jag att det fanns både svarta & vita tangenter...Varför är det på detta viset ? Är dom svarta moll och dom vita dur... precis 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Sen såg jag att det fanns både svarta & vita tangenter...Varför är det på detta viset ? Är dom svarta moll och dom vita dur... Äh, det där är bara en modefluga. Precis som Internet. Det försvinner snart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Äh, det där är bara en modefluga. Precis som Internet. Det försvinner snart. Kan vara en IT-bubbla som lägger sig i musikprylar precis som VESTE och Sikvenser programen. Det är ju samma med det där vad det nu heter, mp33 tror jag det heter... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Kan någon vara så vänlig och förklara ordet neggar för mig? ///Minus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Kan någon vara så vänlig och förklara ordet neggar för mig? ///Minus Negativiserar kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Kan någon vara så vänlig och förklara ordet neggar för mig? ///Minus Negativiserar kanske? Tack å du store lingvist! Kan man när man positiviserar säga possar då? ///Minus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Kan någon vara så vänlig och förklara ordet neggar för mig? ///Minus Negativiserar kanske? Tack å du store lingvist! Kan man när man positiviserar säga possar då? ///Minus Absolut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Kan någon vara så vänlig och förklara ordet neggar för mig? ///Minus Negativiserar kanske? Tack å du store lingvist! Kan man när man positiviserar säga possar då? ///Minus Absolut! Och så kan man säga att man är neggi eller pussy. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.