KimSimonsson Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 Hej Hej! När jag hade mina Phonic P8A på igår så gav den ena ifrån sej ett öronbedövande BRUMMM! Efter ca 3 sekunder dog den och vill inte starta igen . Den går helt enkelt inte att få liv i något mera. Hörde av mej till 4sound och dom sa att jag skulle kolla fall säkringen gick. Vart kan nu den sitta? Hittar ingen hemsida för Phonic. Någon som haft något liknande problem eller vet vad jag bör göra? Tacksam för svar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 på baksidan brevid strömkontakten sitter den nog ska du se. det är en plastskruv ca. 1 cm stor som du ska skruva upp..där bakom (innuti) sitter säkringen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
engson Postat 14 december 2007 Dela Postat 14 december 2007 Nåt liknande hände faktiskt med en av mina P8A också. Det brummade till och sa "poff" - och vit rök steg upp... Försökte felsöka men gav upp och köpte nya högtalare... Så om du inte får rätt på din, så har jag en st hel P8A som du kan få billigt! Skicka ett PM om du är intresserad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 14 december 2007 Dela Postat 14 december 2007 Nåt liknande hände faktiskt med en av mina P8A också.Det brummade till och sa "poff" - och vit rök steg upp... Försökte felsöka men gav upp och köpte nya högtalare... Så om du inte får rätt på din, så har jag en st hel P8A som du kan få billigt! Skicka ett PM om du är intresserad! hur gjorde du? ställde du om dom att ta emot 110volt?? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KimSimonsson Postat 16 december 2007 Trådstartare Dela Postat 16 december 2007 på baksidan brevid strömkontakten sitter den nog ska du se.det är en plastskruv ca. 1 cm stor som du ska skruva upp..där bakom (innuti) sitter säkringen. Säker på detta? Det enda jag hittar är en typ av "lucka" som sitter på själva strömkontakten. På "luckan" (om det nu är det) så är det en säkring också. Har försökt få upp den, dock utan framgång. Finns ingen plastskruv nära strömkontakten : ( ! Finns dock en vanlig metalskruv som sitter mellan strömkontakten och on/off knappen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KimSimonsson Postat 16 december 2007 Trådstartare Dela Postat 16 december 2007 Nåt liknande hände faktiskt med en av mina P8A också.Det brummade till och sa "poff" - och vit rök steg upp... Försökte felsöka men gav upp och köpte nya högtalare... Så om du inte får rätt på din, så har jag en st hel P8A som du kan få billigt! Skicka ett PM om du är intresserad! Sjukt träligt att höra att fler har haft samma problem 😛 Jag har ju garanti på dom så klart men det är ju jävligt jobbigt då 4 sound ligger 13 mil bort. Ännu jobbigare blir det när man inte har något körkort heller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 16 december 2007 Dela Postat 16 december 2007 på baksidan brevid strömkontakten sitter den nog ska du se.det är en plastskruv ca. 1 cm stor som du ska skruva upp..där bakom (innuti) sitter säkringen. Säker på detta? Det enda jag hittar är en typ av "lucka" som sitter på själva strömkontakten. På "luckan" (om det nu är det) så är det en säkring också. Har försökt få upp den, dock utan framgång. Finns ingen plastskruv nära strömkontakten : ( ! Finns dock en vanlig metalskruv som sitter mellan strömkontakten och on/off knappen. ta en liten kniv eller likn. och försök försiktigt bända upp luckan. säkringshållare ser lite olika ut, en del sitter bakom en plastskruv andra bakom en lucka.. kolla i din manual till högtalarna och se ifall du kan få ngn info därifrån. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KimSimonsson Postat 17 december 2007 Trådstartare Dela Postat 17 december 2007 på baksidan brevid strömkontakten sitter den nog ska du se.det är en plastskruv ca. 1 cm stor som du ska skruva upp..där bakom (innuti) sitter säkringen. ta en liten kniv eller likn. och försök försiktigt bända upp luckan. säkringshållare ser lite olika ut, en del sitter bakom en plastskruv andra bakom en lucka.. kolla i din manual till högtalarna och se ifall du kan få ngn info därifrån. Tack igen.. Har haft en gaffel där bak och försökt få upp luckan men gick inte så bra. Ska försöka igen med lite mera våld. Kan ju lika gärna fråga nu när jag är igång, Ser man tydligt om säkringen har gått? Tack för hjälpen som fäsen föresten! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 december 2007 Dela Postat 17 december 2007 http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4kring Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.