Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. skall spela in en demo (rockmusik) och då undrar jag ifall Reason 4 är bra att jobba med. Skall micka upp gitarr, bas och sång. Eller är Reason 4 mera till för MIDI syntar och liknande?

Annons
dr.kaufman (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Hej. skall spela in en demo (rockmusik) och då undrar jag ifall Reason 4 är bra att jobba med. Skall micka upp gitarr, bas och sång. Eller är Reason 4 mera till för MIDI syntar och liknande?

Reason är helt fel för dig i detta fallet. det går inte att spela in "riktiga" instrument över huvud taget utan är som du frågar bara till för midi.

Program som passar dig bättre är tex Pro Tools, Cubase, Traktion, Samplitude mm. I senaste nummret av studio följer det med en full light version av samplitude. Kan vara värt att testa. Är nog det billigaste du kan få tag på också (89 för tidningen om jag inte har fel) förutom gratis DAW's. Det borde passa dina behov bra tror jag. (har själv aldrig testat det programet dock)

Lycka till

dr.kaufman

Redigerat av dr.kaufman
Postat

Har du en Mac kan du använda Garageband till en början (följer med alla något moderna Macar) och sedan kliva upp till Logic när du känner att du behöver något kraftfullare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.