Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo!

Jag och en polare satte oss för att spela in en låt.

Vi kom överäns om att vi skulle använda min engl förstärkare, alltså bara soundet från förstärkaren och lådan, sedan skulle vi använda effekter som reverb och compressor från hans mjukvara "guitar rig 2".

Så när vi fått en schysst sound på förstärkaren skulle vi lägga på reverb, så vi kopplade in följade:

Telekabel -> gitarr, från förstärkarens FX´s send -> input på mitt ljudkort audikontrol 1 sedan output på ljudkortet till return på förstärkaren.

NU kommer vi till själva grejjen, vi får inte fram ljud enbart via att välja en reverb effekt i guitar rig utan måste välja en förstärkare/distmodul i guitar rig för att få det att låta. Och då har man ju förstör orginal soundet från förstärkaren. :\

Vill enbart ha reverb på mitt rena ljud från förstärkaren.

Hjälp någon?

Annons
Postat

Guitarrig är ju en virtuell förstärkare, så om du vill ha ljudet från den riktiga förstärkaren bara, så bör du inte välja guitarrig. Då borde du ju istället välja en ren reverbplugg i inspelningsprogrammet istället.

Postat

Aha okej, Då är det även kört om man hade tänkt använda enbart effekterna i guitar rig på live spelningar :\

Postat
Aha okej, Då är det även kört om man hade tänkt använda enbart effekterna i guitar rig på live spelningar :\

återigen

fan va krångligt

pedaler eller pre-amps är som klippta å skurna för sånt här

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.