musik (oregistrerad) Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Var kommer det uttrycket ifrån? 😕
musik (oregistrerad) Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Seriöst? Världens mest Göteborgska uttryck... Betyder ju släppa en fjärt, men varifrån kommer uttrycket? Hur uppstod det? Nån som vet?
Eternal Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Såvitt jag vet har du delvis rätt musik. Lägga av en mandel: Alltså en fjärt som avfyras men att det också kommer en liten "mandel" i underkläderna. Avföring alltså. Därav uttrycket mandel. Vad det kommer ifrån har jag ingen aning om.
Tilly Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Jag är från Göteborg men aldrig hört talas om det
Fidden Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 En gång lade jag en mandel i glöggen. Sedan bjöd jag folk på den.
Overkill Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 En gång lade jag en mandel i glöggen. Sedan bjöd jag folk på den. 😊 Jag har en kompis som opererade bort mandlarna. Han hade kanske förstoppning...?
Fidden Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 En gång lade jag en mandel i glöggen. Sedan bjöd jag folk på den. 😱 Jag har en kompis som opererade bort mandlarna. Han hade kanske förstoppning...? 😕 det brukar räcka med att byta kalsipper för min del.
musik (oregistrerad) Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 En gång lade jag en mandel i glöggen. Sedan bjöd jag folk på den. 😛 På glöggen eller mandeln? 😆
Neosus Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Såvitt jag vet har du delvis rätt musik. Lägga av en mandel: Alltså en fjärt som avfyras men att det också kommer en liten "mandel" i underkläderna. Avföring alltså. Därav uttrycket mandel. Vad det kommer ifrån har jag ingen aning om. Jag antar att det kommer ut där bak.. 😛
Lithium Postat 13 december 2007 Postat 13 december 2007 Vart ska det annars komma ut? lol Har du varit förstoppad en längre tid kan det faktiskt komma ut genom munnen 😠🙂😉
Eternal Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Såvitt jag vet har du delvis rätt musik. Lägga av en mandel: Alltså en fjärt som avfyras men att det också kommer en liten "mandel" i underkläderna. Avföring alltså. Därav uttrycket mandel. Vad det kommer ifrån har jag ingen aning om. Jag antar att det kommer ut där bak.. 😕 no shit? 😆
Fidden Postat 17 december 2007 Postat 17 december 2007 Såvitt jag vet har du delvis rätt musik. Lägga av en mandel: Alltså en fjärt som avfyras men att det också kommer en liten "mandel" i underkläderna. Avföring alltså. Därav uttrycket mandel. Vad det kommer ifrån har jag ingen aning om. Jag antar att det kommer ut där bak.. 😕 no shit? 😆 jo, om man lägger av en mandel
Eternal Postat 25 december 2007 Postat 25 december 2007 Såvitt jag vet har du delvis rätt musik. Lägga av en mandel: Alltså en fjärt som avfyras men att det också kommer en liten "mandel" i underkläderna. Avföring alltså. Därav uttrycket mandel. Vad det kommer ifrån har jag ingen aning om. Jag antar att det kommer ut där bak.. 🙁 no shit? 🙂 jo, om man lägger av en mandel Snälla, utveckla detta.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.