Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Nej det går inte att köra bägge instrumentingångarna samtidigt. Mic och instrument går finfint liksom mic x2 och line x2

Nej, det var det jag misstänkte.. men är inte det lite konstigt att det inte går?

Vad de båda instrumentingångarna normal/pad (för aktiva mickar på gurorna) är till för är ju en sak, men det verkar som att de också delar på samma "signalväg" - M a o den ena eller andra gäller.

Om man pluggar in en gitarr i bägge så kommer således den ena att prioriteras eller så kanske det blir det en tidig nyårssmäll..händer troligen inget förstås men du kanske har lust att prova 😛 ?

Annons
Postat

Det har jag redan provat, ja 😛 Man kan bara ställa in en instrument-kanal i Gearbox, så det går inte att dubbel-ampa den vägen.

Glömde att säga att om man ska köra 2 stärkare genom att DI-a den ena gitarr-kanalen i mickingången, så pannar man, i Gearbox, den ena åt höger och den andra åt vänster, men det kanske är självklart 😉

Postat

Såg just att X3 saknar MIDI, vilket suger. Jag använder ofta MIDI för att styra min POD från Cubase. T ex för att öka och minska drive på olika delar av låter när jag spelar in. Tycker det är en skitbra funktion och jag skulle sakna den om jag skaffade en X3. Frågan är om jag då skaffar en XT och model packs istället. Prismässigt skulle det bli lite billigare och jag skulle fortfarande ha MIDI-funktionen kvar.

X3 har ju även mikrofoningången och möjligheten till parallell sångsignal. Men fantommatning saknas, en klar miss enligt min uppfattning, vilket gör att det känns som en rätt oanvändbar funktion för min del.

Bortsett från att X3 dessutom har möjlighet till dubbla signalkedjor, är det nån annan funktion som jag skulle missa genom att köpa XP + model packs istället för X3? Nån som har åsikt om det?

Postat

har testat guitar rig 3 lite granna..och tycker att det har samma problem som de tidigare versionerna

att det inte finns någon stuns när man kör dämpat alá metal style..

men däremot bas cabinetterna kommer jag ha användning för..det fick faktiskt min sunkiga bas att låta som..ja ..en bas!

Postat
Såg just att X3 saknar MIDI, vilket suger. Jag använder ofta MIDI för att styra min POD från Cubase. T ex för att öka och minska drive på olika delar av låter när jag spelar in. Tycker det är en skitbra funktion och jag skulle sakna den om jag skaffade en X3. Frågan är om jag då skaffar en XT och model packs istället. Prismässigt skulle det bli lite billigare och jag skulle fortfarande ha MIDI-funktionen kvar.

X3 har ju även mikrofoningången och möjligheten till parallell sångsignal. Men fantommatning saknas, en klar miss enligt min uppfattning, vilket gör att det känns som en rätt oanvändbar funktion för min del.

Bortsett från att X3 dessutom har möjlighet till dubbla signalkedjor, är det nån annan funktion som jag skulle missa genom att köpa XP + model packs istället för X3? Nån som har åsikt om det?

Inte för att göra dig mer vilse 🙂 men om du bara ska ha det till datorn så kan ju kanske Toneport UX2 vara ett alternativ? Den har fantommatning och möjligheten till parallel sångsignal plus dubbel-amping(se inlägg här ovan) och modelpacksen kan du köpa till den oxå. Den har inte MIDI den heller.

Jag har dock inte provat X3:an, så huruvida den är bättre eller sämre ljudmässigt kan jag inte uttala mig om och jag menar inte att UX2:an skulle vara bättre för dig, men möjligheten finns att den skulle kunna vara ett alternativ värt att kolla upp 🙂

Är det någon som har provat X3:an och har något att säga om de nya förstärkarmodellerna?

Postat
Inte för att göra dig mer vilse 😆 men om du bara ska ha det till datorn så kan ju kanske Toneport UX2 vara ett alternativ?

Njäe, jag vill nog kunna köra den utan dator också. Det är därför GR inte känns intressant.

Postat

Inte för att göra dig mer vilse 😆 men om du bara ska ha det till datorn så kan ju kanske Toneport UX2 vara ett alternativ? Den har fantommatning och möjligheten till parallel sångsignal plus dubbel-amping(se inlägg här ovan) och modelpacksen kan du köpa till den oxå. Den har inte MIDI den heller.

Jag har dock inte provat X3:an, så huruvida den är bättre eller sämre ljudmässigt kan jag inte uttala mig om och jag menar inte att UX2:an skulle vara bättre för dig, men möjligheten finns att den skulle kunna vara ett alternativ värt att kolla upp 🙂

Är det någon som har provat X3:an och har något att säga om de nya förstärkarmodellerna?

De "nya förstärkarmodellerna" är väl egentligen de som man kan köpa till som 4 olika paket till PodXT? (Vintage, Metal, FX och bas) Plus lite sångsims från någon annan produkt. Alltså jag kan ha fel men om det inte är så, så rasar min världsbild samman nu. 😆

Postat

Läs på line6-forumet så hittar man mycket info.

En till skillnad är att man tyvärr inte kan re-ampa med Pod X3 ännu via usb, vilket man kan med Pod XT.

Den funktionen kommer troligen snart med en uppgradering.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.