illerrre Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 När jag reccar så börjar det lagga efter en viss tid. Olika olika långt in i låten... Jag antar att detta är p.g.a datorn är för kass? Men jag har en pentium 4 3ghz 2gig ram. Borde inte det räcka? Nån som vet vad som är fel? Sen har jag bara ljud på vänster öra när det är reccat, antar att det bara är nån inställning, men har inte så stor koll på programmet så kan nån berätta var jag kan ändra det?
drloop (oregistrerad) Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Lagga, hur menar du? Det kan bero på ditt ljudkort. Har du Asiodrivrutiner till det? Antar att du kopplat in en mick för att spela in. Det vanligaste felet är att du spelar in i stereo. Prova att slå om till mono så blir det kanske rätt. Vet ej vart du ställer in mono eller stereo inspelning, men instruktionsboken borde ge råd om detta.
illerrre Postat 11 december 2007 Trådstartare Postat 11 december 2007 Lagga, hur menar du?Det kan bero på ditt ljudkort. Har du Asiodrivrutiner till det? Antar att du kopplat in en mick för att spela in. Det vanligaste felet är att du spelar in i stereo. Prova att slå om till mono så blir det kanske rätt. Vet ej vart du ställer in mono eller stereo inspelning, men instruktionsboken borde ge råd om detta. Vet inte om jag har asiodrivrutiner till det... Har de senaste drivisarna till det iaf. I sonar kör jag mme (32bit) och inte asio eller WDM/KS för då fungerar inget..
illerrre Postat 11 december 2007 Trådstartare Postat 11 december 2007 Ja mono och stero hittar inte jag heller, så hoppas någon kan komma in och tala om vart det är.
android Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Har du alltså ett vanligt inbyggt ljudkort? Testa med ASIO eller WDM och ställ upp latencyn tills du slipper ifrån problemen. Troligen blir det bättre om du istället skaffar nya drivrutiner från ASIO4ALL(.com tror jag). Sök här på forumet så får du reda på vad det handlar om. Mono/Stereo ställer du inte på spåret du spelar in på. Kolla i rutan som visar "inputs"; de val du har där torde heta nåt liknande ditt ljudkort, och där kan du välja mellan "left", "right" och "stereo". Kolla vilken av mono-kanalerna som du får signal på och kör på den.
illerrre Postat 13 december 2007 Trådstartare Postat 13 december 2007 Har du alltså ett vanligt inbyggt ljudkort? Testa med ASIO eller WDM och ställ upp latencyn tills du slipper ifrån problemen. Troligen blir det bättre om du istället skaffar nya drivrutiner från ASIO4ALL(.com tror jag). Sök här på forumet så får du reda på vad det handlar om. Mono/Stereo ställer du inte på spåret du spelar in på. Kolla i rutan som visar "inputs"; de val du har där torde heta nåt liknande ditt ljudkort, och där kan du välja mellan "left", "right" och "stereo". Kolla vilken av mono-kanalerna som du får signal på och kör på den. Jag har ett externt 16kanals ljudkort. Jag kan inte köra på varken asio eller wdm, det funkar inte.
drloop (oregistrerad) Postat 13 december 2007 Postat 13 december 2007 Vad har du för kort? Det borde finnas Asiodrivare på tillverkarens hemsida.
android Postat 14 december 2007 Postat 14 december 2007 Det måste ju garanterat ha helt ok både ASIO- och WDM-drivrutiner!? Så frågan är nog då snarare vilka inställningar du använder? -Ställer du latencyn för lågt så blir det missljud och dropouts, och om du ställer upp den så blir fördröjningen längre. Så det gäller att hitta ett mellanläge där det funkar. Du verkar ju ha haft massa strul med det här ljudkortet! Har du kollat ordentligt med Rolands/Edirols support eller med affären du köpte det i???
illerrre Postat 14 december 2007 Trådstartare Postat 14 december 2007 Det måste ju garanterat ha helt ok både ASIO- och WDM-drivrutiner!? Så frågan är nog då snarare vilka inställningar du använder? -Ställer du latencyn för lågt så blir det missljud och dropouts, och om du ställer upp den så blir fördröjningen längre. Så det gäller att hitta ett mellanläge där det funkar. Du verkar ju ha haft massa strul med det här ljudkortet! Har du kollat ordentligt med Rolands/Edirols support eller med affären du köpte det i??? nix det har jag inte.. -Ställer du latencyn för lågt så blir det missljud och dropouts, och om du ställer upp den så blir fördröjningen längre. Så det gäller att hitta ett mellanläge där det funkar. Var snackar du om att ställa in? På ljudkortet eller i sonar? Du verkar ju ha haft massa strul med det här ljudkortet Jo först så var det ju så att jag inte fick skiten att funka i sonar då det stod något fel om drivisar. Men efter att ha läst på sonars forum där många hade samma problem så ändrade jag till mme och då löste det sig. Men nu när jag ska recca så börjar det lagga.
android Postat 14 december 2007 Postat 14 december 2007 Ok, jag pratar om att ställa in latencyn inne i Sonar. -Under Options->Audio. Men inställningarna du gjort för ljudkortet påverkar de i Sonar, så du kan behöva kolla på bägge ställena. Fast om du har följt råd från Sonar's forum om att köra med MME, så borde du gå tillbaks dit och ser om du kan få nån mer hjälp där. Och tjata på Roland/Edirol att de ser till att göra ASIO/WDM-rutiner som funkar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.