Jump to content
Annons

Hur får jag Större länkfönster i explorer 7?


Magpie

Recommended Posts

Efter en ominstallation av explorer 7 så krånglar det lite.

När jag håller ner shift och sedan klickar på en länk (så att länken öppnas i ett eget fönster) så blir det nya fönstret pyttelitet och jag måste klicka på förstora knappen. Jag har testat olika inställningar och sökt i inställningsmenyer men hittar inte lösningen på detta troligtvis enkelt åtgärdade problem. Ett litet men ändå irriterande problem.

Många plus i kanten till den som först kommer med rätt svar 😛

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Efter en ominstallation av explorer 7 så krånglar det lite.

När jag håller ner shift och sedan klickar på en länk (så att länken öppnas i ett eget fönster) så blir det nya fönstret pyttelitet och jag måste klicka på förstora knappen. Jag har testat olika inställningar och sökt i inställningsmenyer men hittar inte lösningen på detta troligtvis enkelt åtgärdade problem. Ett litet men ändå irriterande problem.

Många plus i kanten till den som först kommer med rätt svar 😉

Nu vet jag ju iofs inte, men i gamla IE-varianter så räcker det med att förstora fönstret till önskad storlek och sedan stänga ner det. Sedan kom IE ihåg vilken storlek det var nästa gång den öppnade ett nytt fönster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Fidden.

Jo det tricket känner jag till och allt funkar som det ska när jag öppnar första fönstret i explorer.

Alltså, första fönstret blir stort som det ska utan problem.

Men problemet uppstår när jag redan har ett fönster öppet och inte vill skapa en ny flik utan ett nytt fönster från en länk man klickar på. Genom att hålla net shift + klicka på länken så öppnas länken i ett nytt fönster, men som det är nu så blir den på tok för liten så att jag måste maximera fönstet varje gång.

Kliar mig i håret för jag hittar inte inställningen för detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det löst sig så att jag får ett stort fönster.

Man får göra en variant av det första alternativet, men istället för att maximera och sedan stänga/öppna så måste man dra ut fönstret och sedan stänga/öppna.

Dock så vet jag inte hur man får det helt maximerat vid shift + länkklick. Men det har jag aldrig lyckats med eller sett att det funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det löst sig så att jag får ett stort fönster.

Man får göra en variant av det första alternativet, men istället för att maximera och sedan stänga/öppna så måste man dra ut fönstret och sedan stänga/öppna.

det var ju det jag sa... 😛😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det löst sig så att jag får ett stort fönster.

Man får göra en variant av det första alternativet, men istället för att maximera och sedan stänga/öppna så måste man dra ut fönstret och sedan stänga/öppna.

det var ju det jag sa... 😛😛

Haha, ja visst sjutton var det så! 😎

Tack igen för tipset fidden.

Nu får jag lugna mig med en till lussebulle och pepparkaka.

Men vet du hur man får det nya länkfönstret att öppas i maximerat läge, det kanske inte går?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...