Jump to content
Annons

Problem med Punch In i Cubase Sx3

Recommended Posts

dannyman65 (oregistrerad)
Postat

Hejsan

Det är såhär att när jag ska använda punch in och out i cubase så fungerar inte punch in däremot punch out. Det börjar alltså spela in innan punch in men däremot slutar den där jag satt punch out. Är det någon som kan hjälpa mig så hade det varit schysst!

Vänlig hälsning

dannyman

Annons
Postat

Hej Gain

Tack för din snabba reply! Nej, den fortsätter efter punch out men slutar att spela in - precis som jag vill den ska göra däremot börjar den inte spela in vid punch in utan när jag sätter igång record

hälsningar

dannyman

Postat
Hej Gain

Tack för din snabba reply! Nej, den fortsätter efter punch out men slutar att spela in - precis som jag vill den ska göra däremot börjar den inte spela in vid punch in utan när jag sätter igång record

hälsningar

dannyman

Ok, om jag förstår dig rätt så börjar det spela in INNAN din vänstra lokator (där du vill att punch in ska komma) - Detta sker när du trycker på record i transportpanelen.

Då bör det nog vara detta;

1. Gå till Transport i menyraden längst upp och bocka för "Start record at left locator".

2. Ställ dig önskad bit innan. Tryck på play/mellanslagstangenten och INTE på recordknappen så börjar uppspelningen rulla och punchen kommer där den ska 😉

Postat
Hej Gain

hälsningar

dannyman

Ok, om jag förstår dig rätt så börjar det spela in INNAN din vänstra lokator (där du vill att punch in ska komma) - Detta sker när du trycker på record i transportpanelen.

Då bör det nog vara detta;

1. Gå till Transport i menyraden längst upp och bocka för "Start record at left locator".

2. Ställ dig önskad bit innan. Tryck på play/mellanslagstangenten och INTE på recordknappen så börjar uppspelningen rulla och punchen kommer där den ska 🙁

Hej igen Gain

Förlåt för min långsamma reply men förra gången du svarade fick jag ett mejl om att någon svarat på min tråd men inte denna gången. Du ska ha ett STORT tack för din hjälp för nu fungerar det utmärkt - mitt liv är helt enkelt lättare 🙂😮

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.