sixties Postat 29 december 2007 Trådstartare Postat 29 december 2007 ska gå och lägga mig men här är några låtar för er som vill vara upp ett tag till: Charlie harper UK subs lirar med Goldcrush i oslo, forumets egen TuffTuffTuff på gitarr!! Rancid- fall back down video bra ljud! Clash. police and thives lite punkig reggae
flabb Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 Du hade med Sham 69, Borstal Breakout i början av tråden sixties, hittade denna från en senare tagning, rockar fortf bra! http://www.youtube.com/watch?v=HgpYNNdaalw Toy Dolls är väl också nån slags punk? 😲 http://www.youtube.com/watch?v=UesqTlVcZAw
flabb Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 Apropå en av mina favoriter, Stranglers, så har ni väl hört denna klassikern "Too much time to think - to little to do" 😲
sixties Postat 30 december 2007 Trådstartare Postat 30 december 2007 (redigerat) Sham 69 har ju precis släppt en ny platta fast med annan sångare. Visst är Toy dolls punk, dom hade jag glömt, lyssnade mycket på första plattan på 80-talet. Olga är ju jävlgt bra på gitarr även om hans sång röst kanske inte är den bästa. Redigerat 30 december 2007 av sixties
flabb Postat 31 december 2007 Postat 31 december 2007 Kanske inte riktigt punk (?) men skivan har snurrat flitigt i ipoden i höst http://www.youtube.com/watch?v=Q-VFTu8lsC4
drloop (oregistrerad) Postat 31 december 2007 Postat 31 december 2007 Är på! Har raggat en hård kompanjon! Nu jädrar skall det punkas.
sixties Postat 1 januari 2008 Trådstartare Postat 1 januari 2008 Kanske inte riktigt punk (?) men skivan har snurrat flitigt i ipoden i höst http://www.youtube.com/watch?v=Q-VFTu8lsC4 Kanske inte musikaliskt men johnny Rotten är ju alltid punk!
sixties Postat 1 januari 2008 Trådstartare Postat 1 januari 2008 lite svenskt: KLASSIKER:Modeta likvidation sångaren och bassisten från anticimex förklarar vad punk är i magasinet-83 Sötlimpa. kalle kung
obba (oregistrerad) Postat 2 januari 2008 Postat 2 januari 2008 Är detta i samarbete med kontrollrummet? för jag hittar ingen info där. ska försöka få ihop 2 låtar, en på svenska faktiskt, det var ändå den svenska punken som la grunden för mitt intresse av genren.
sixties Postat 2 januari 2008 Trådstartare Postat 2 januari 2008 Är detta i samarbete med kontrollrummet? för jag hittar ingen info där. ska försöka få ihop 2 låtar, en på svenska faktiskt, det var ändå den svenska punken som la grunden för mitt intresse av genren. jag skrev en likadan tråd på kontrollrummet, men fick ingen respons där så jag har inte orkat göra så mycket där mer än att länka till denna tråd men alla är välkommna att vara med.
sixties Postat 5 januari 2008 Trådstartare Postat 5 januari 2008 lite film tips: den som är intresserad av den amerikanska hardcore scenen på 80-talet bör se denna film, bra live klipp med massor av band och intervjuer: en annan bra film är punks not dead, också mycket bra intervjuer med både gammla hjältar och nyare förmågor, och musik förstås: filmen om Crass är också väldigt intressant med mest intervjuer, och några klipp med live material. Filmen om Joe Strummer är också mycket sevärd också jobbar ni väl på med era bidrag!!
Manipulation Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Fan jag undrar om jag hinner klart. Får se hur det går. Hoppas jag får mitt ljudkort i morn så man kan lära sig hur det funkar och så.
Carl Cadello Postat 7 januari 2008 Postat 7 januari 2008 Har inte börjat än. Det är ju gott om tid. Det svåraste är o sluta när man väl börjat. Men det blir väl minst ett bidrag härifrån.
oioioi Postat 8 januari 2008 Postat 8 januari 2008 lite mer inspiration: Engelsk 80-tals punk mm: Animals egna tankar om uppträdandet: "It was pissing hard with rain and I got a phone call from JB saying that Metallica would like me to go and sing ‘So What’ with them at Wembley, my reply was “who the fuck are they and I’ve got to work on my fucking car.” JB phoned back later and said “look these blokes are are fuckin big band, I think you should do it”. Seeing as I had not been on stage for four years I couldn’t remember the words to ‘So What’. So I had to learn them again as JB drove me up there, mostly on the central reservation as I remember, we were late. As I waited on the edge of the stage waiting to go on it suddenly dawned on me I was just about to stand in front of 10,000 punters who didn’t know me from Adam and sing a song that I couldn’t fucking remember… all that kept running through my head was RUN you silly old fucker."
sixties Postat 8 januari 2008 Trådstartare Postat 8 januari 2008 kul att lite fler än mig skriver här i tråden. det är ju fortfarande gott om tid att göra sina bidrag och det går ju alltid att sammarbeta om man inte kan/vill göra allt själv. så jobba på alla så det blir riktigt många trevliga bidrag. 😉
sixties Postat 10 januari 2008 Trådstartare Postat 10 januari 2008 här finns några som behöver sång hjälp på ett bidrag till punkfestivalen om någon är sugen: sångare/sångerska sökes till punkfestivalen
bsquang Postat 10 januari 2008 Postat 10 januari 2008 Tack för hjälpen sixties 😎 För övrigt så är 4e februari en måndag (står söndag i första posten). Jag har koll för jag fyller år den 3e (söndag) 😎
sixties Postat 11 januari 2008 Trådstartare Postat 11 januari 2008 Tack för hjälpen sixties 😆 För övrigt så är 4e februari en måndag (står söndag i första posten). Jag har koll för jag fyller år den 3e (söndag) 🙂 Det passar egentligen rätt bra för jag lägger nog upp bidragen på måndagen efter jobbet, så se till att skicka in era senast på måndagen!! 🙂
flabb Postat 12 januari 2008 Postat 12 januari 2008 Var hittar man bidragen till tidigare punkfestivaler, hittar inget, är de borta?
sixties Postat 12 januari 2008 Trådstartare Postat 12 januari 2008 Var hittar man bidragen till tidigare punkfestivaler, hittar inget, är de borta? de brukar läggas upp hos någon som har möjlighet att låta folk ladda hem låtarna från sin hemsida och för modligen är de bort tagna, för det var ju ca 1 år sedan som senaste festivalen var. men jag tror jag har alla låtar kvar om du är intresserad så kan jag lägga upp dem så du kan tanka hem dem.
sixties Postat 12 januari 2008 Trådstartare Postat 12 januari 2008 lite blandat för den som behöver mer inspiration: Millencollin- klicka till höger där det står streama video, eller under... Distillers- video Bad religion
flabb Postat 12 januari 2008 Postat 12 januari 2008 Var hittar man bidragen till tidigare punkfestivaler, hittar inget, är de borta? de brukar läggas upp hos någon som har möjlighet att låta folk ladda hem låtarna från sin hemsida och för modligen är de bort tagna, för det var ju ca 1 år sedan som senaste festivalen var. men jag tror jag har alla låtar kvar om du är intresserad så kan jag lägga upp dem så du kan tanka hem dem. Ah okej, nä det behövs inte, var bara lite nyfiken på 'nivån', jag skickar in mitt bidrag i morgon, hur många har kommit in?
sixties Postat 12 januari 2008 Trådstartare Postat 12 januari 2008 det har väl kommit in 4-5 bidrag tror jag och mina är inte klara än. kolla här om du vill höra förr förra årets vinnare: Goldcrush: llong faces själv blev jag 2:a med min låt "kapitalet utan moral" som du kan höra om du klickar på min myspace länk nedan.
flabb Postat 13 januari 2008 Postat 13 januari 2008 (redigerat) det har väl kommit in 4-5 bidrag tror jag och mina är inte klara än. kolla här om du vill höra förr förra årets vinnare: Goldcrush: llong faces själv blev jag 2:a med min låt "kapitalet utan moral" som du kan höra om du klickar på min myspace länk nedan. Oj de var bra 🙂 Redigerat 13 januari 2008 av flabb
TUFFTUFFTUFF Postat 13 januari 2008 Postat 13 januari 2008 Äsch, skränig och skrikig punkrock, hoppas den som vinner i den här festivalen är bättre än de krattorna där.
FredrikMikaelsson Postat 14 januari 2008 Postat 14 januari 2008 Ska börja slipa på lite ska-punk! Men det är svårt att lägga sång på spektaklet, antar att det inte får rimma lika smörigt i punk som i reggae :-) Svårt det här!
sixties Postat 14 januari 2008 Trådstartare Postat 14 januari 2008 Ska börja slipa på lite ska-punk! Men det är svårt att lägga sång på spektaklet, antar att det inte får rimma lika smörigt i punk som i reggae :-) Svårt det här! bra! kul! så får du en lite annorlunda låt till din platta! fast jag hoppas det kommer in nått bidrag i stil med clash punk/reggeae låtar.
TUFFTUFFTUFF Postat 14 januari 2008 Postat 14 januari 2008 fast jag hoppas det kommer in nått bidrag i stil med clash punk/reggeae låtar. Då borde du snacka med Bajenuffe, han är KUNGEN av reggae 😄
Manipulation Postat 14 januari 2008 Postat 14 januari 2008 (redigerat) Har nu beslutat mig för att inte delta..förmycke jobb förlite tid Ska spela in med mitt andra band i häljen. Så måste lägga ner lite tid på det. Men kan ju lägga upp någon låt från den inspelningen som är utom tävlan eftersom det ska vara till vår demo. Deremot så kan jag lägga in något sång spår, om någon sulle vilja ha en mörk HC stämma. Redigerat 14 januari 2008 av Manipulation
sixties Postat 14 januari 2008 Trådstartare Postat 14 januari 2008 Har nu beslutat mig för att inte delta..förmycke jobb förlite tidSka spela in med mitt andra band i häljen. Så måste lägga ner lite tid på det. Men kan ju lägga upp någon låt från den inspelningen som är utom tävlan eftersom det ska vara till vår demo. Deremot så kan jag lägga in något sång spår, om någon sulle vilja ha en mörk HC stämma. varför delta utom tävlan? klart du ska ha med nån låt i festivalen!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.