Manipulation Postat 13 december 2007 Dela Postat 13 december 2007 Jag är på.Med ett 2 manna band vid namn Dismissed i true kängpunk anda. Manipulation får vila denna gång. Har har vi Diy. Kassetportor och d-takt. Texten blir nog: Screams from inosent in pain a dispute against principles Mines klilling 10000 every year But the war was over decads ago The warfare in Vietnamn Claims victims eaven today Eller någon annan fräsig text har några andra att välja på. nu ska bara musiken fixas och sedan spelas in, hoppas jag hinner. Lite D-takt ska bli skönt att höra! D-takt utlåvas! Jag å polaren börjar nog i häljen med det för hoppnings vis. Nu ska jag mixa i hopp lite låtar till ett annat band jag sjunger i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 14 december 2007 Trådstartare Dela Postat 14 december 2007 Att definera punken är inte det lättaste för det finns så mycket undantag och korsningar av olika stilar. Men punk skulle jag nog beskriva som enkel rock i 2 eller 4 takt, oftast med texter som tar upp krig, orättvisor, samhället. tanken när punken kom var att alla kunde spela, att man inte behöver 7 långtradare med grejer för att göra en konsert. lite band som motsäger detta, som verkligen kan spela: lite mer hardcore/metal suicidal Tendencis- war inside head GangGreen- Alcohol Bad Brains- pay to cum (live) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TUFFTUFFTUFF Postat 16 december 2007 Dela Postat 16 december 2007 AHHHHHHHHHHHH, Alcohol... tack Sixties 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 16 december 2007 Trådstartare Dela Postat 16 december 2007 AHHHHHHHHHHHH, Alcohol... tack Sixties 😛 tänkte pm:a dig, för jag räknar med ett bidrag från dig! den är ju en gammal party klassiker! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TUFFTUFFTUFF Postat 16 december 2007 Dela Postat 16 december 2007 Haha, ja, nog ska jag klara att slänga ihop ett bidrag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flabb Postat 17 december 2007 Dela Postat 17 december 2007 Skoj, jag skall försöka få ihop ett bidrag med 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 17 december 2007 Trådstartare Dela Postat 17 december 2007 det låter bra ju fler bidrag desto bättre! lite mer inspiration: X ray spex- oh bondage up yours Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Manipulation Postat 17 december 2007 Dela Postat 17 december 2007 Mitt bidrag om det hinner bli klart kommer att låta som detta ungefär.. jag som sjunger förövrigt och jag som har mixat. www.myspace.com/manipulationswe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 17 december 2007 Trådstartare Dela Postat 17 december 2007 Mitt bidrag om det hinner bli klart kommer att låta som detta ungefär..jag som sjunger förövrigt och jag som har mixat. www.myspace.com/manipulationswe det lät ju inte illa, riktigt 80-tals sound du fått till i mixen. så här lät mitt band jag lirade i på 90-talet, jag lirade gitarr: Dissober på myspace Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 december 2007 Dela Postat 17 december 2007 X ray spex- oh bondage up yours ahh riktigt bra partylåt.. lyssnade på den för ngra veckor sen.. så jävla braaaa!!!!! har en liveinspelning på vhs av den med.. riktigt bra.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 17 december 2007 Trådstartare Dela Postat 17 december 2007 X ray spex- oh bondage up yours ahh riktigt bra partylåt.. lyssnade på den för ngra veckor sen.. så jävla braaaa!!!!! har en liveinspelning på vhs av den med.. riktigt bra.. saxofon är ju ett coolt instrument att använda i punk. Knugen faller på myspace med bla inge från int. noise conspiracy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SvartSaft Postat 17 december 2007 Dela Postat 17 december 2007 så här lät mitt band jag lirade i på 90-talet, jag lirade gitarr: Dissober på myspace Så du var med i Dissober? Coolt! Då har vi varit labelmates då! :-) Jag spelade i "Greed" under slutet av 90-talet! Dissober är ett av dom bättre "Dis-banden" tycker jag. Så hårt och skoningslöst! Underbart! Har ett par Greed-låtar på min Myspace-sida: http://myspace.com/kokpunkt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Manipulation Postat 17 december 2007 Dela Postat 17 december 2007 Mitt bidrag om det hinner bli klart kommer att låta som detta ungefär..jag som sjunger förövrigt och jag som har mixat. www.myspace.com/manipulationswe det lät ju inte illa, riktigt 80-tals sound du fått till i mixen. så här lät mitt band jag lirade i på 90-talet, jag lirade gitarr: Dissober på myspace Tack! är knepigt att få till bra ljud första seriösa mixen jag gjort enda seriösa inspelningen oxå. Åfan! Skit bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 18 december 2007 Trådstartare Dela Postat 18 december 2007 (redigerat) hittade enbild på Dissober när jag surfade runt på internet: fast jag är osäker på var den är tagen kan vara lidköping där vi spelade på en festival men jag minns inte att det såg ut så. eller så är det på musik dagarna i västerås i växhuset. Redigerat 18 december 2007 av sixties Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 18 december 2007 Trådstartare Dela Postat 18 december 2007 lite mer inspiration: Engelsk 80-tals punk mm: Vice Squad- Stand Strong stand proud Siouxie & the Banshees- live 77 Siouxie & the Banshees- love in a void Partisans- Bastards in blue One Way System- jerusalem och No return, hade glömt hur bra de var! Disorder- Life GBH- Give me fire Crass- Live! ett ovanligt nyhets inslag om crass och anarkister Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Manipulation Postat 18 december 2007 Dela Postat 18 december 2007 hittade enbild på Dissober när jag surfade runt på internet: (Bild) fast jag är osäker på var den är tagen kan vara lidköping där vi spelade på en festival men jag minns inte att det såg ut så. eller så är det på musik dagarna i västerås i växhuset. Förjävla ballt. Då fast det ju lite folk som kom på spelnigarna. Senast vi spelade var det 4 pers i plubliken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 19 december 2007 Dela Postat 19 december 2007 hittade enbild på Dissober när jag surfade runt på internet: (Bild) fast jag är osäker på var den är tagen kan vara lidköping där vi spelade på en festival men jag minns inte att det såg ut så. eller så är det på musik dagarna i västerås i växhuset. Förjävla ballt. Då fast det ju lite folk som kom på spelnigarna. Senast vi spelade var det 4 pers i plubliken. Är punken död? 😛 (Hukar sig låååågt efter en provocerande fråga... 😛 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 19 december 2007 Dela Postat 19 december 2007 Är punken död? 😮 Inte så länge punkarna lever! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 19 december 2007 Trådstartare Dela Postat 19 december 2007 hittade enbild på Dissober när jag surfade runt på internet: (Bild) fast jag är osäker på var den är tagen kan vara lidköping där vi spelade på en festival men jag minns inte att det såg ut så. eller så är det på musik dagarna i västerås i växhuset. Förjävla ballt. Då fast det ju lite folk som kom på spelnigarna. Senast vi spelade var det 4 pers i plubliken. Är punken död? 😲 (Hukar sig låååågt efter en provocerande fråga... ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 20 december 2007 Trådstartare Dela Postat 20 december 2007 det är vår tid nu.. 1977 Dead Boys- sonic reducer Dictators- search and destroy Black Flag- rise above The Clash- Complete Control The Diffs- wrecking crew KOLLA Trummisen, kan inte vara mer än 13 år Mighty mighty Bosstones- ska punk Crumbsuckers- trapped mer NY HC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 23 december 2007 Trådstartare Dela Postat 23 december 2007 Saints live 78 Radio Birdman- en av rötterna till hellacopters The Kids- Rock over belgium. SKIT BRA! Jane/wayne county & electric chairs- you make me creame in my jeans lite jul godis att lyssna på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flabb Postat 27 december 2007 Dela Postat 27 december 2007 Ah, Dead Boys, Sham 69, Stiff Little Fingers, Clash etc det var sånt jag diggade som pöjk, frågan är hur man nu som gubbe skall samla ihop energi för ett bidrag humm 😉😛 Har du listat Nina Hagen? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 27 december 2007 Trådstartare Dela Postat 27 december 2007 Ah, Dead Boys, Sham 69, Stiff Little Fingers, Clash etc det var sånt jag diggade som pöjk, frågan är hur man nu som gubbe skall samla ihop energi för ett bidrag humm 😉😛 Har du listat Nina Hagen? 🙂 klart du får ihop energi till ett bidrag, lyssna på alla låtar jag länkat till så borde du få någon inspiration! har inte lyssnat mycket på Nina hagen men visst har hon gjort endel bra låtar och har en kul och originell stil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 27 december 2007 Dela Postat 27 december 2007 Alltid härligt att se ditt engagemang när det gäller sånt här, Sixties! Massa balla videolänkar att fördriva tiden med - tummen upp för det! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 27 december 2007 Trådstartare Dela Postat 27 december 2007 Alltid härligt att se ditt engagemang när det gäller sånt här, Sixties! Massa balla videolänkar att fördriva tiden med - tummen upp för det! 😉 kul att få lite respons också! det har faktiskt redan kommit i 3 bidrag och jag hoppas det kommer mer. det tar nån timma varje gång att lyssna och söka efter bra grejer. kul när andra kommer med tips också. Bruset på myspace. 77-punk med lite progg influenser= SKITBRA! Torpedo Gbg- ännu ett skitbra göteborgsband på Myspace! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 27 december 2007 Trådstartare Dela Postat 27 december 2007 (redigerat) höll på att glömma: Ramones: blitzkrig bop Motorhead: R.A.M.O.N.E.S Ramones. judy is a punk 1974 Redigerat 27 december 2007 av sixties Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 28 december 2007 Trådstartare Dela Postat 28 december 2007 lite rockigare punk från the USA: 2 av medlemmarna bildade nashville pussy och de andra The hookers Nashville pussy- go motherfucker go! Beastie Boys- live 1983 när de lirade hardcore, inte så bra men kul att se för bestie boys fans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 29 december 2007 Trådstartare Dela Postat 29 december 2007 Extreme noise terror- raping the earth- video Spikey Brats- koreansk oi punk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutz Postat 29 december 2007 Dela Postat 29 december 2007 Då e man på g.... Blir som vanligt rätt Hardcore inspirerad punk från min sida... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 29 december 2007 Trådstartare Dela Postat 29 december 2007 Då e man på g.... Blir som vanligt rätt Hardcore inspirerad punk från min sida... kul att du är med! GG Allen- Bite it you scum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.